Egy édesanya, aki kisgyermeke halála után is hálás tud lenni
SZEMlélek 2020. február 26.

Egy édesanya, aki kisgyermeke halála után is hálás tud lenni

A Virginiában élő, Leigha Doerrer emlékszik arra a márciusi napra, amikor a 2 éves fiának rohama lett és ugyanúgy rohantak be a sürgősségi ügyeletre, ahogyan azt máskor is tették. 

web3-lead-everett-doerrer-everett-of-alexandria-courtesy.jpg

A nap történései egy filmként játszódtak le benne.

Átlagos keddi reggel volt. A férje, Paul elment az edzőterembe, három nagy gyermekük még aludt, így csak ketten maradtak otthon kisgyermekével, Everettel, aki elég korán kelt.

Leigha így emlékezik vissza: „Játszottam vele aznap reggel. Általában hagyom, hogy játszon csak a kis kockáival, de akkor éppen teljesen jól voltam, hat hónapos terhesen, így csak leültem a földre vele és játszottunk.”

Paul visszatért az edzőteremből, ő és Everett pedig még a konyhában voltak, azt játszották, hogy főznek. Leigha megkérdezte férjét, hogy nem hozná-e le a játszószobából a játék kályhát. A férfi először vonakodott, majd levitte és felment az emeletre zuhanyozni.

Az anya emlékszik, mennyire boldogok voltak, aztán Everett azt kérte, készítsenek pizzát, így lementek az alagsorba összeszedni a hozzávalókat. Amikor felfelé mentek a lépcsőn, Everett így szólt: „Anyu, fáj a szemem.”

web3-6-everett-doerrer-everett-of-alexandria-courtesy.jpg

Leigha nem tulajdonított túl nagy jelentőséget ennek, de mikor felértek a házban elszabadult a pokol; Everett sírni és hányni kezdett.

„Azt gondoltam, ó Istenem, gyomorrontásunk van.”- emlékszik vissza az anya. Ekkor a nagyobbik lánya, Lena lejött a földszintre és segített feltakarítani. Néhány perccel később Everett megnyugodott, de az anyja ölében egyszer csak elég bágyadttá, gyengévé vált.

Leigha és Lena azt hitték, egy hányós betegségről van szó, így lefektették a gyermeket egy takaróra. „Arra gondoltam, még egyszer hányni fog, adjuk neki még egy kis időt.”- mondja, elcsukló hangon.

Elment lecserélni a ruháit, addig Lena maradt a kicsivel. Amikor visszaért, látta, hogy Everett orrából fehér, habos vér folyik ki. Rögtön szólt a lányának, hogy hívja az apját. „Megsimogattam a hátát, ekkor fehérről kékre váltott. Sírva kiabáltam Paul-ért.”

Paul szakképzett mentős. Azonnal elkezdte az újraélesztést, ameddig Leigha tárcsázta a 911-et. „Paul ekkor már általában munkában szokott lenni. Teljesen más lett volna a helyzet, ha ő akkor nincs velünk.”

„Emlékszem milyen gyorsan érkeztek meg a mentősök”- folytatja. „Hívtam őket és percekkel később már hallottam a szirénákat. Csodálkoztam, hogyan történhetett ez, később tudtam csak meg, hogy egy sürgős esethez hívták őket és éppen a környéken voltak. Visszanézve, látom a nap minden apró áldását és csodáját.”

Everett keringése közben megint összeomlott. Leigha amint kinézett az ablakon, 3 tűzoltót és három mentőst látott. „Ez történik, amikor egy 2 éves gyermek nem kap levegőt. Ez az, amit a mentőszolgálatoktól szeretnél. Ezek a fiúk elképesztőek.”- mondta hálásan.

Amikor Everettet betették a mentőautóba, ismét összeomlott. Ez volt az a pillanat, amikor Leigha elővette telefonját, üzenetet írt a családjának és kérte őket, hogy mindannyian imádkozzanak. Az alexandriai Inova Kórházban az orvoscsapatnak 45 perc alatt sikerült stabilizálnia a légzését. Én eközben csak imádkoztam. Miután már lélegzett, az orvosok elkezdték kivizsgálni. Amikor kijöttek, Leigha és Paul látta az orvosok és ápolók arcán, hogy nagy a baj.

Nagyon erős belső vérzése volt. A kórház helikopterrel szállította Everettet a Fairfax Gyermekkórházba, ahol a vérzés elállítása érdekében meg kellett műteni. Amikor a kisfiút elszállították, a szülők azt hitték, utoljára látják őt. Még mindig teljes sokkban a Fairfax-ba vezettek, de a forgalom miatt telefonon kellett beleegyezésüket adniuk a műtéthez.

Az orvosok elmondták nekik, hogy Everettnek egy agyi artériákat érintő rendellenessége van. „Amikor a kórházba értünk, folyamatosan csak imádkoztam, könyörögtem és könyörögtem, ahogy ezt az egyházunk egyik papja, Bork atya is tette. Visszanézve, az itt történtek is kis csodák voltak. Az első számú gyermeksebész éppen ügyeletes volt az észak-virginiai kórházban. Amikor kijött a műtőből, azt mondta, minden olyan jól ment, amennyire csak remélhette. Olyan hálásak voltunk neki.”

Az orvos figyelmeztette őket, hogy a következő 24 óra kritikus. Elsőként a láz érkezett, majd szabálytalanná vált a szívverése. Az orvoscsapat minden igyekezet ellenére Everettnek olyan mértékben károsodott az agya, hogy az már nem tudta szabályozni a szívverését. Az újabb újraélesztésnél az orvos azt mondta a szülőknek, hogy meg kell állniuk.

„A fején lévő öltések felszakadtak. Tiszta vér volt.”- mondta Leigha. „Megkérdezték, szeretném-e őt tartani majd Bork atya bejött, konfirmálta őt, imákat mondott majd keresztet vetett és Everett elhunyt. Szép pillanat volt, de a legrosszabb. A karjaimban tartottam őt, majd megfürdettem és hazamentünk, hogy Everett testvéreivel lehessünk.”

web3-3-everett-doerrer-everett-of-alexandria-courtesy.jpg

Daniel Gee atya, a Szent Rita lelkésze találkozott a családdal az otthonukban és elmondta, hogy Everett a mennyben van és szentté vált.

Majdnem 3 év telt el azóta. Leigha-nak volt ideje elgondolkodni a történteken és imádkoznia mindenért, ami aznap történt. Rájött, hogy bár Urunk nem adta meg neki a csodát, amiért könyörgött, de egész nap megszórta őket kisebb csodákkal.

web3-everett-doerrer-everett-of-alexandria-courtesy.jpg

„A gyors halál irgalmas lett volna számára, de annak lassú kibontakozása lehetővé tette számunkra, hogy óráról órára megbékéljünk.”- mondta. „Hónapokig tartó imáimban köszönetet szeretnék mondani Istennek az összes gyönyörű dologért, ami Everett halálával kapcsolatos volt. Köszönöm, hogy játszhattam vele, köszönöm, hogy megadtad nekünk azt a 24 órát vele.”

Everett végső nyughelyéül egy különleges helyet választottak; egy kis füves területen van eltemetve, közvetlenül a templom bejárata előtt. A plébánia tagjai rendszeresen virágokat, koszorúkat helyeznek el a sírjára és kis imákat mondanak el érte.

web3-5-everett-doerrer-everett-of-alexandria-courtesy.jpg

Forrás:aleteia.org

süti beállítások módosítása