Bármikor beszakadhat néhány "felújított" metrókocsi padlója?
SZEMlélek 2020. január 03.

Bármikor beszakadhat néhány "felújított" metrókocsi padlója?

Kivonták a forgalomból a felújított orosz szerelvények elsőként érkezett hat kocsiját, amelyeket kikezdett a rozsda.

metrozsda.jpg

A kocsiszekrények szokatlan mértékű korróziójára az mfor.hu összeállítása alapján már néhány hónappal a kocsik érkezése után felfigyeltek. A portál meg nem erősített információi szerint a problémás első 13 szerelvény kocsiszekrényei évek óta áztak a cég udvarán, miután korábbi megrendelője visszamondta a szerződést. Ezért jelent meg ezeken hamarabb a rozsda.

Később azután találtak rozsdát és bemaródásokat a tetőfelületen is. Most pedig a padlóról derült ki, hogy "felzabálta a rozsda". Mindezt a BKV új igazgatóságának decemberi ülésén ismerte el a fővárosi közlekedési cég egyik vezetője.

Ez azért különös, mert a médium szerint a BKV még tavaly október végén is cáfolta, hogy a régi-új kocsik rozsdásodnának. Az Mfor erre vonatkozó kérdésére például azt válaszolták, hogy az általuk küldött fotókon látható rozsdafoltok csupán "a lerakódó alagúti por okozta elszíneződések" és majd megpróbálják többet mosni a szerelvényeket.

Most azonban elismerték, hogy az eddidiekben említett rozsdásodásodásról már két és fél éve tudnak, ám újabb problémára derült fény. A prototípus jármű padlójának megbontása után ugyanis azzal szembesültek, hogy a rozsda három év alatt ott még nagyobb, jelentős pusztítást végzett.

A járműveket az Mfor információi szerint a javításig nem engedik ki a forgalomba, mert félő, hogy beszakad a padlójuk.

A BKV próbálta tárgyalásos úton rendezni a helyzetet a gyártóval, ám a próbálkozások kudarcba fulladtak, így a fővárosi közlekedési vállalat tavaly februárban beperelte az orosz céget.

(Forrás: mfor.hu, nyitókép: tmholding.ru)

süti beállítások módosítása