Vasárnapig tart a Harkányi Szabadegyetem
SZEMlélek 2019. november 15.

Vasárnapig tart a Harkányi Szabadegyetem

A Harkányi Szabadegyetelm célja a magyarság lelki, szellemi, kulturális, történelmi, néprajzi, művészeti hagyományainak és értékeinek kutatása, megőrzése és megismertetése. Vasárnap Andrásfalvy Bertalan tart majd előadást. A program: ITT

9bc0572640e4a1ff5b5c1c4599fd9a3c.jpg

A magyar identitás, a polgári társadalomba való beilleszkedés, az európai és más kultúrák felé való nyitottság gyakorlati haszonnal is járó elősegítése. E célokat az alapítvány több napos konferenciák, rendezvények, publikációk formájában kívánja megvalósítani.

Két alapító vallomása:

Dr. Franyó János
Már gyermekkorom óta először nagyszüleimmel, később szüleimmel, majd ifjúként már egyedül, szinte minden nyarat Harkányban töltöttem. Délvidéki alföldi fiúként vonzott a dél-baranyai dombos vidék, és nem utolsó sorban a messze földön híres harkányi gyógyfürdő. Azután a véletlen, vagy a sors akarta úgy, hogy 1973-ban a Pécsi Orvostudományi Egyetemre nyertem felvételt, melynek elvégzése után a siklósi kórház nőgyógyászatán helyezkedtem el. Évek múltán, talán a gyermekkori élmények hatására a családommal úgy döntöttünk, hogy Harkányban létesítünk egy gyógy- és idegenforgalmi vállalkozást. Ezek után már szinte természetes volt, hogy Harkányban telepedünk le. Amikor felmerült a harkányi szabadegyetem szervezésének lehetősége és ennek kapcsán egy alapítvány létrehozása teljesen természetes volt, hogy kollégámmal, Palotás Zoltánnal támogatjuk a kezdeményezést. Az azóta eltelt évek rendezvényei bizonyították, hogy a szabadegyetemeken elhangzott nívós előadások és programok, mintegy hiánypótlóként vannak jelen a környéken. A folyamatosan bővülő helyi és immáron országos és külföldi érdeklődés is azt bizonyítja, hogy jó ügyről van szó. Mind emellett engem külön öröm tölt el, hogy valamit visszaadhatok Harkánynak abból, amit ez a fürdőváros és annak lakosai hosszú évek során nekem jelentettek és adtak.

Dr. Palotás Zoltán 

A Harkányi Szabadegyetem alapításának gondolatát szívvel-lélekkel fogadtam és támogattam. Indítékaimnál elsősorban a magyarságtudat megtartásának szükségessége iránti elkötelezettségem vezetett, melynél szüleim hányattatása, rokonságom határon kívül rekedése meghatározóak. A kisebbségi politikával foglalkozást gyermekkorom óta át- és megéltem, apám hivatásának követésénél.

Idegenforgalmi szakmai tapasztalataim arra sarkalltak, hogy az alapítvány eszmeiségével és visszatérő jellegével, azt felkarolva, megtartó és serkentő kínálatbővítést lehet elérni a fürdőváros iránti érdeklődésnél.

Ez az igény a délvidéki magyarság körében erőteljes és az évek során visszatérően elvárt. A szabadegyetemi napok szinte unikálisan üdítő értékűek, napjaink turisztikai rendezvényi között, kiegészítő a „szabadidős rendezvények” sorában és jól ágyazódik a gyógyító fürdőzésen alapuló üdüléshez.

Az alapításnál célnak tekintettem városunk belső életének, a régiónak kulturális, morális, szellemi gyarapítását, amit különösen a jövőépítés szempontjából tartok lényegesnek fejlődésben leszakadt területünkön.

 

Minden nap délután van előadás és este kocert. A program ITT olvasható.

A mai program (2019. november 15. péntek)

17,00 A mesterséges intelligencia gyakorlati és etikai vonatkozásai – Markovics Mátyás közgazdász
18,30 A magyar népballada és a Biblia – Faragó Laura énekművész
20,00 A Zengő együttes műsora

Helyszín: Művelődési ház 

(Forrás: harkanyiszabadegyetem.hu)

süti beállítások módosítása