Öt magyar egyetem került a legjobb ezer közé
SZEMlélek 2019. augusztus 16.

Öt magyar egyetem került a legjobb ezer közé

Öt magyarországi egyetem került fel az Academic Ranking of World Universities (ARWU) legfrissebb listájára.

elte_1.jpg

A lista elkészítéséhez több mint 1800 felsőoktatási intézmény vizsgáltak meg a szakemberek, és a legjobb ezret rangsorolták. A magyar egyetemek közül az Eötvös Loránd Tudományegyetem végzett a legjobb helyen.

Az ELTE-t az 501-600., a Szegedi Tudományegyetemet a 601-700., a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemet a 801-900., a Semmelweis Egyetemet és a Debreceni Egyetemet pedig a 901-1000. kategóriába sorolták az ARWU-rangsor készítői.

„A lista négy kategóriában hat indikátor alapján rangsorolja az egyetemeket. A Nobel-díjas és Fields-érmes korábbi hallgatók és oktatók, a gyakran idézett kutatók, a Nature és a Science lapokban publikált közlemények, valamint a Science Citation Index-expanded és a Social Science Citation Index által indexált közlemények száma alapján kapnak pontokat az intézmények. A Debreceni Egyetem a megjelent publikációk területén nyújtotta a legjobb teljesítményt” – olvasható a Debreceni Egyetem oldalán.

A Szegedi Tudományegyetem - legjobb vidéki magyar felsőoktatási intézményként - azt emelte ki oldalán, hogy a "gyógyszerésztudományi listán hazai viszonylatban az első, a világrangsorban a 151-200. helyen áll".

A világranglista élén két egyesült államokbeli intézmény, a Harvard és a Stanford áll, a harmadik helyen a Cambridge végzett.

A lista elkészítéséhez a szakemberek több mint 1800 felsőoktatási intézményt vizsgálnak meg, ebből a legjobb 1000 egyetemet rangsorolták.

(Forrás: eduline.hu)

süti beállítások módosítása