Három évtized után hagyja el a papi szolgálatot
SZEMlélek 2019. augusztus 02.

Három évtized után hagyja el a papi szolgálatot

Norbert Wohlgemuth lelkész személyes nyilatkozatában elmagyarázza, miért hozta meg ezt a döntést közel 30 év után.

3cda1ee2-b1eb-11e9-9efa-96cdadb31859.jpg

"A katolikus egyház reformképességében mindig csalódott voltam. Az utóbbi évek és hónapok fejleményei megmutatták, hogy egyszerűen nem tudunk továbbjutni az évtizedek óta ismert problémákon. Kikből áll tulajdonképpen az egyház? Miért nem figyel a laikusok szavára? Talán a Szentlélek nem beszél általuk?”

Hozzátette: az egyház elmozdult az emberi élet realitásaitól, így az emberek az egyház nyilatkozatait alig veszik komolyan, s mint intézmény, folyamatosan veszít társadalmi hitelességéből, a relevancia elvesztése szinte napról napra érezhető.

– Ennek ellenére megerősödve érzem magam hitemben és örömmel gondolok arra, hogy sok elkötelezett ember gondolkodik a közösségeinkben hasonlóan. Belefáradtak, hogy a reform legkisebb lépéseit is évtizedek óta halogatják. Nem akarnak részt venni a hiábavaló dolgokban, hanem azon igyekeznek, hogy a helyi közösségük megújuljon – fogalmazott.

Szerinte nemcsak a "fent" és "lent" közt tapasztalunk feszültséget az egyházban, hanem a "bal" és a "jobb" között is. Az úgynevezett progresszívek szemben állnak az úgynevezett tradicionalistákkal.

Nem az a baj, hogy ezek a csoportok léteznek. Akkor válik problematikássá, ha megtagadják az ortodoxiát és egymást, s azt gondolják, hogy az emberek már nem ünnepelhetik együtt az Eucharisztiát.

– Szeretem az egyházat, szeretem az embereket, akik az egyházat alkotják. Ez az otthonom. De aggódom az egyre növekvő mentális és fizikai nehézségeim miatt. Évekig soha nem voltam orvosnál, főleg betegszabadságon nem; ez a helyzet viszont az utóbbi időben sokat változott.

Norbert Wohlgemuth lelkipásztor mindezek miatt a Paderborn-i érsekségtől papsága felfüggesztését kérte.

– A kötelező cölibátust elavultnak, hatalmi alapúnak, embertelennek, károsnak tekintem, ami túlzottan befolyásolja a pap magánéletét.

Biztos, hogy lesznek olyan időszakok, amikor megbánom ezt a lépést. Mindazonáltal tele vagyok bizalommal Isten iránt, kíváncsisággal és derűvel tekintek keresztény életem új, ismeretlen szakaszára. A papi szolgálat alól július 29-től felmentettek. A beszélgetés az érsekkel és az egyházmegye többi vezetőjével meglehetősen rövid volt. Úgy éreztem, a felettesek szemében nem vagyok jó pap. Sokkal többet látok és akarok az egyházban, mint hierarchiát – mutatott rá az általa tapasztalt problémák gyökerére.

(Forrás: wp.de)

süti beállítások módosítása