Magyar felvételizők vezetik a Cambridge Egyetem sikerességi rangsorát
SZEMlélek 2019. június 13.

Magyar felvételizők vezetik a Cambridge Egyetem sikerességi rangsorát

A hazai középiskolákban végzett diákok kimagasló arányban jutnak be az intézménybe.

egyetem.jpg

Száz magyar felvételiző diákból huszonheten nyertek felvételt 2017-ben a világ csúcs-egyetemeinek egyikére, a Cambridge Egyetemre, amelyik az Oxford után a második legrégebbi egyetem angol nyelvterületen, a világ negyedik legrégebb óta működő felsőoktatási intézménye. Minden évben (főként kutatási célból) az egyetem publikálja, hogy melyik nemzet diákjai milyen arányban jutnak be az intézménybe, tehát hogy száz angol, amerikai, francia, német, magyar, stb. jelentkező fiatalból hány nyer sikeres felvételt az egyetemre az eredményei alapján.

2015-ben és 2016-ban a magyar diákok a második helyen álltak, a rá következő évben átvették a vezetést: a magyar diákok felvételiztek a legsikeresebben, az eredményességük 27,2 százalékos volt.

A ciprusiak a második, a szingapúriak pedig a harmadik helyen állnak a listán. Érdekes adat, hogy a brit diákok 20,3 százaléka jutott csak be saját egyetemükre.

(Forrás: Undergraduate.study.cam.ac.uk via hungaryfirst.hu; fotó: pixabay) 

süti beállítások módosítása