Kinevezték a Zsidó Egyetem vezetőjét
SZEMlélek 2019. április 17.

Kinevezték a Zsidó Egyetem vezetőjét

Vajda Károly eddig megbízott rektor volt.

rabbirektor.jpg

Vajda Károly irodalomtörténész, hermeneuta, vallásfilozófus, egyetemi tanár 2019. április 17-én a Sándor-palotában Áder János köztársasági elnöktől átvette rektori kinevezését az Országos Rabbiképző - Zsidó Egyetem (OR-ZSE) élére.

Nincs egy éve, hogy megbízással átvette a vezetést az intézményt 21 éven át vezető Schőner Alfréd főrabbitól. Akkor a magyar és a szlovák egyetemi világban egyaránt tapasztalatot szerző, ötven éves tudós a legfontosabb célkitűzésének a 140 éves intézmény megújítását, új, vonzó és piacképes szakok elindítását tartotta. Terveiben fiatal, képzett oktatók bevonása, az egyházi felsőoktatási, illetve nemzetközi zsidó egyetemi intézményekhez fűződő kapcsolatok szorosabbra fűzése szerepelt.

Az OR–ZSE Egyetemi Tanácsa javaslatára az intézmény fenntartója, a MAZSIHISZ kérvényezte a köztársasági elnöknél Vajda Károly véglegesítését az egyetem élén. A véglegesítés azt jelenti, hogy Vajda öt éven át lesz teljes jogállású rektora az egyetemnek.

(Forrás és fotó: MTI)

süti beállítások módosítása