"Úgy éreztem, megfulladok, ha ezt nem mondom el"
SZEMlélek 2019. március 17.

"Úgy éreztem, megfulladok, ha ezt nem mondom el"

Krajcsovics Éva festőművész levelet írt az EMMI miniszterének. Ebben a művész lemond tagságáról a Munkácsy Mihály-díjakat odaítélő bizottságban.

artport.jpg

– Amikor megláttam a sajtóban a díjazottak listáját, nem akartam elhinni – mondta Krajcsovics Éva az artportálnak. – 2017 óta vagyok a bizottság tagja, minden évben változtattak 1-2 nevet az általunk javasoltak listáján, én pedig minden évben megfogadtam, ha ez túlmegy egy határon, akkor lemondok. Most jött el ez a pillanat.

Úgy éreztem, nem kapok levegőt, megfulladok, ha ezt most nem mondom el.

Tizennégy művésznek akartak díjat adni, a mi listánkról hét nevet kivettek, hetet pedig betettek. Volt köztük egy, amelyik még a felterjesztettek között sem szerepelt. Négy olyan díjazott van, aki a bizottságtól nem kapott szavazatot, egyébként róluk meg kell jegyeznem, hogy nem szakmai jelöltek voltak – mondja Krajcsovics Éva, aki jelezte, nem kíván neveket mondani.

Egy nevet azonban említ: azét, akit a bizottság első helyen javasolt. Bács Emese festőművészről van szó, aki azonban rajta sincs a díjazottak listáján. – Szeretném, ha a neve említésével egy kis elégtételt tudnánk szerezni számára – közölte reménykedve az egykori zsűritag.

(Forrás: artportal.hu, kép: Bács Emese: Nyári utca)

süti beállítások módosítása