"Én is átéltem ezt, voltam menekült, tudom, mit jelent."
SZEMlélek 2018. június 18.

"Én is átéltem ezt, voltam menekült, tudom, mit jelent."

Bezárta éttermét egy bosnyák vendéglős a menekültáradat miatt. Először csak egyet látott vendégül, most a városukon áthaladó összes menekültet megeteti.

800.jpeg

Több mint 36 ezer menekültet látott már vendégül Asim Latic pizzériája Bosznia északnyugati részén Velika Kladuša városában, írja az index.hu. Napi 400-500 adag ételt oszt ki, de nincs ezzel egyedül. Több helyi és körénybeli bosnyák is segíti az átutazókat, állításuk szerint azért, mert a kilencvenes évek első felében, a boszniai háború során ők is megtapasztalták, milyen, amikor el kell hagyniuk az otthonukat.

- Én is átéltem ezt; voltam menekült, tudom, mit jelent. Ezek az emberek szegények, úgy menekültek el, hogy semmit nem hoztak magukkal, csak egy táskát - mondta egy másik önkéntes, aki szintén ételt oszt a menekülőknek.

(index.hu)

 

süti beállítások módosítása