Egy kávé Jézussal
SZEMlélek 2018. február 21.

Egy kávé Jézussal

Te mindig magányosan szoktál kocogni? Nem szeretnél egyedül moziba menni, de nincs kivel? Milyen már beülni egy kávéra egymagadban? Sokkal egyszerűbb az élet, ha soha nem vagy egyedül...

jezuskave.jpg

Múltkori imádkozásom alkalmával kicsit szomorúan fejeztem be a beszélgetést Jézussal. Az órámra pillantva ott volt az ideje, hogy menjek; indult a buszom. Úgyhogy sajnos itt kell Téged hagynom, Jézus – gondoltam csalódottan, miközben valójában nem akartam menni. Aztán eszembe jutott, hogy dehogy kell Őt itt hagynom! Magammal vihetem Jézust várost nézni. Egyébként is mindig itt van velem, de most tudatosan figyelhetek az Ő jelenlétére. És így is tettem. A buszon ülve elképzeltem, hogy ott ül a mellettem lévő, pogány szemnek üresnek látszó széken. Úgy tettem vele, mint ahogyan egy baráttal tennék, hiszen az Úr is a barátom. Elmondtam, hogy ó, nagyon tetszik ez a park! Vagy, hogy milyen jól esik a Nap melegítő sugara! Aaa, korog a gyomrom, ugorjunk be egy boltba és vegyünk valami ropogtatnivalót!

Egy katedrálist is meglátogattam, s annak szemlélése közben elmeséltem Neki, melyik rész tetszik a legjobban: a szemben lévő, színes mozaikokból kirakott üvegablak. A kivilágítatlan oldalhajóban ott érkezett be egyedül fény; ez volt a „forrás”. És neked, Jézus? – kérdeztem. A kereszt – ezt a választ éreztem a szívemben. Hűha, Jézus, mindig meg tudsz lepni! Az én emberi, külsőségeket figyelő szememnek nem az egyszerű fakereszt a leglenyűgözőbb látvány… de Te egészen más megközelítésből látod a dolgokat.

Mindezek után elmondhatom, hogy valóban jól telt a városnézésem Jézussal. Ha hirtelen elszomorodtam volna, hogy egyedül vagyok, rögtön eszembe jutott, hogy hé, ez nem is igaz, mert itt van velem az Úr! Ugyanakkor érdekes és isteni tapasztalat volt nem csak a hagyományos keretek között beszélgetni, időt eltölteni Vele. Persze, rendkívül szép, értékes és hasznos a kápolnában imádkozni, de minden kapcsolat alapvető szabálya, hogy érdemes tenni az egyhangúság ellen a változatos programokkal; emellett jól esik kimozdulni, különféle tevékenységeket együtt végezni Jézussal.

fa4.jpgAjánlom mindenkinek, hogy ily módon is töltsön minőségi időt az Úrral. Elmehetünk együtt futni, sétálni, moziba, vagy akár meghívhatjuk egy kávéra – örömmel igent fog mondani.

Fekete Ágnes

(Nyitókép forrása: jaredemerson.com)

süti beállítások módosítása