"Az isteni irgalmasság bizonyítéka vagyok."
SZEMlélek 2016. október 17.

"Az isteni irgalmasság bizonyítéka vagyok."

Nem számít, milyen szégyenteljes dolgokat tettél, milyen mélyen voltál, milyen reménytelennek és értelmetlennek tűnik az életed, Isten őrülten szeret. Mondja Donald Calloway atya, akit a yakuza drogcsempészeként több kormány üldözött, drogfüggőként az öngyilkosság torkából tért meg 21 évesen.

preaching_1.jpg

Katonacsaládban nőtt fel, előbb Dél-Kaliforniában éltek, majd Japánba költöztek. 13 éves korában Donnie (ahogy családjában szólították) már csak kizárólag az örömök hajhászásában élt, ami később egyre lejjebb húzta a drog, a börtön és az öngyilkosság gondolatának örvényében. Japánba költözve sem változott a helyzet, sőt: - Csak egy kis fehér srác voltam, akinek teletömhették a hátizsákját droggal és pénzzel, hogy a sziget kaszinói között szállíthassam. - emlékszik vissza Donnie. A japán kormány, az amerikai kormány és az Egyesült Államok Japánban lévő katonai egysége is körözte a szinte még kiskorú fiút.

christmas_cash_1.jpg

- Szó szerint kidobtak az országból. Kezemhez és lábamhoz egy-egy rendőrt bilincseltek, így engedtek szabadon apám felügyelete alatt. - idézi fel a ma már katolikus papként szolgáló Donnie. – Elvonóra mentem 3 hónapra, de amint kijöttem, visszaestem. A boldogság az életemben ekkor csak az volt, ha drogok hatása alatt álltam, ezért sosem próbáltam meg józan maradni. 

deadhead.jpg

Még 21 éves sem volt, amikor otthon egy csendes estét töltött a szobájában. A zene és a bulik zaja nélkül a fiatal fiú gondolatai hamar sötétre fordultak, pánik és öngyilkossági gondolatok lettek úrrá rajta. Hogy elterelje gondolatait, lekapott egy könyvet szülei polcáról, mely éppen a Mária jelenésekről szólt. Édesanyja elkötelezett katolikus volt, de Donnie mindig is elutasította a vallást, így még azt sem tudta, hogy ki az a Szűz Mária. A könyvet olvasva azonban, egyre inkább lekötötte a figyelmét. Egy éjszaka alatt kiolvasta a könyvet.

- Egy gyönyörű Mária nevű nőről írtak, aki Jézus anyja volt, és aki olyan szép, nőies és kedves, hogy a kisgyermekek könnyezve térdre borultak előtte. Ez nagyon felkeltette az figyelmem. - idézi fel Donald atya. - Azt hiszem, Szűz Mária szépségén keresztül vezetett Isten magához, ami nagyszerű mód volt, mert működött. A könyvet kiolvastam egy éjszaka alatt, ezzel kezdődött a Jézus Krisztus iránt érzett szeretetem.

fr_donald_calloway_mic.jpg

Zavarban volt, nem ismerte a szavakat, amelyekkel vallási élményeket ki lehet fejezni, így másnap reggel alig tudta szavakba önteni édesanyjának a tapasztalatát. Dadogásából megértve, hogy mélyről fakadó vallási tapasztalatot élt meg, anyja papok után telefonált, akik tudnák fogadni fiát. Ám ez nem volt könnyű reggel 6 órakor, nem talált senkit, aki vállalná. Ekkor Donnie-nak eszébe jutott, hogy a templomban találna talán már valakit, bár az sem tudta, hogy az most templom, kápolna vagy mi, csak odarohant.

Az atya, aki ott fogadta volt az első katolikus pap, akivel életében Donnie találkozott. Meghívta őt egy szentmisére, hogy nézze meg, majd egy képet adott neki Krisztusról.

- Hazaérve letérdeltem a kép elé és néztem. Megdöbbentett, hogy Jézus nem úgy nézett rám, mint aki össze akarna törni. Hanem meg akart áldani. Sírni kezdtem. Megértettem ekkor, hogy szeretve vagyok és Isten akart engem. Az isteni irgalmasság működik. - folytatja az atya - Gyakran mondom, hogy én vagyok rá a bizonyíték. Sok rossz dolgot tettem, sok embert bántottam, és mégis csak van irgalom és bocsánat olyanoknak is, mint én. És ha ez igaz, és ez igaz!, az irgalom tengere vár ránk, az egész világra.

- Jézus szeret téged és érted is eljött. Isten őrülten szeret és vágyik arra, hogy a barátod legyen, Ő mindent megtesz a te szívedért. Add neki és bízz meg benne! – üzeni Donald atya.

(fotók: fathercalloway.com)

süti beállítások módosítása