A koronavírus miatt kevesen ülnek repülőre, de a járatokat nem akarták törölni.

Azért üzemeltetnek néhány útvonalon szinte teljesen üres járatokat az európai légitársaságok, hogy a jövőben is megtartsák a reptérhasználati lehetőséget. A jelenleg érvényben lévő szabályozás szerint ugyanis egy légitársaság csak akkor tarthatja meg a reptereken a résidőket a következő szezonra, ha azokat legalább 80 százalékban felhasználja. Ezért több gépet is elindítanak úgy, hogy alig vannak rajta utasok.

Azért üzemeltetnek néhány útvonalon szinte teljesen üres járatokat az európai légitársaságok, hogy a jövőben is megtartsák a reptérhasználati lehetőséget. A jelenleg érvényben lévő szabályozás szerint ugyanis egy légitársaság csak akkor tarthatja meg a reptereken a résidőket a következő szezonra, ha azokat legalább 80 százalékban felhasználja. Ezért több gépet is elindítanak úgy, hogy alig vannak rajta utasok.
Kedden délután Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke bejelentette, hogy a bizottság javaslatot tett a repülőtéri résidőkre vonatkozó szabályok ideiglenes enyhítésére az üres járatok elkerülése és a koronavírus következményei által érintett légiközlekedési ágazat segítése érdekében.
Az üres járat „gazdasági és még inkább ökológiai eretnekség"
- mondta kedd este Emmanuel Macron, üdvözölve a Bizottság határozatát.

(Forrás és fotó: 20minutes/AFP; Laurel Chor/Getty Images)