A brexit véghezvitele után új célt tűzött ki maga számára Boris Johnson brit miniszterelnök.
A forintba átszámítva nagyjából 6 ezer milliárdos beruházás kétségkívül drága álom, de még Európában sem ismeretlen hasonló összeköttetés – ott van például a Dániát Svédországgal összekötő autós tengeri útvonal. Márpedig szóvivője szerint "a kormányfő eltökélt célja olyan fejlesztések megvalósítása, amelyek erősítik az Egyesült Királyságon belüli összeköttetéseket".
Számos kritika éri ugyanakkor a már évekkel ezelőtt felvetett ötletet, amely a jelek szerint egyre közeledik a kivitelezéshez – erre utalhat a bejelentés, miszerint "számos hivatalnok dolgozik a terv megvalósíthatóságán".
Több fizikális kockázat merül fel a vízmélységtől a potenciális hajóbalesetek kezeléséig, de egy szakértő szerint olyan korban élünk, amelyben szinte minden megvalósítható – így ennek a hídnak a biztonságos megépítése is –, ha van rá elég pénz. És valójában ez a nagyobb kérdés: van-e valós hiányhelyzet, ami egy ilyen gigászi mennyiségű közpénzt felemésztő beruházást indokol ott (konkrétan a Belfasthoz közeli Larne és Stranraer/Portpatrick között), ahol jelenleg is létezik összeköttetés, a kompok ugyanis eddig megfelelően kiszolgálták a közlekedők igényeit.
Munkáspárti politikusok szerint Boris Johnson már londoni polgármesterként is közismert volt arról, hogy szeret nagyokat álmodni, ám tervei közül több kudarcba fulladt.
Nem mindenki áll ilyen negatívan az elképzeléshez: van olyan egyetemi professzor, aki kifejezetten lelkesedik a híd tervéért, mert szerinte az új átkelő gazdasági fellendülést hozhat Skóciának és Észak-Írországnak, egyben enyhítheti a brexit nyomán kialakuló "elszigeteltséget".
(Források: afloat.ie, sky.com, illusztrációk: constructionnetworkireland.com, abc.net.au)