Életét adta volna lányáért, mindkettőjüket megmentette vele
SZEMlélek 2019. szeptember 20.

Életét adta volna lányáért, mindkettőjüket megmentette vele

Mikor kiderült, hogy agydaganata van, a gyermeke megmentése érdekében egy kísérleti kezelést választott.

web3-angela-bianco-facebook.jpg

2013 augusztusában egy 26 éves olasz nő, Angela Bianco, terhességének harmadik hónapjában elájult egy szörnyű fejfájás után. A közeli kórházba vitték. Biopsziát végeztek rajta, ami  megerősítette legnagyobb félelmét: rákja van.

„A diagnózis szörnyű volt: rosszindulatú agydaganat” - mondta Angela Nicoletti-nek. „A saját életemre gondoltam és a három hónapos kislányéra is, aki bennem lakott. Lepergett előttem életem filmje. Mondtam az orvosoknak, hogy nem akarom megszakítani a terhességem. Azt akartam, hogy a lányom bármilyen áron megszülethessen. ”

Angela nehéz helyzetbe került azzal, hogy kizárta az abortusz lehetőségét. „Szükségem volt tanácsra, egy sziklára, amire támaszkodhatok, ezért fordultam Dr. Salvatore Ronsinihoz, a nőgyógyászhoz, aki egész idő alatt vigyázott rám” – mondta.

Ezidőtájt éppen egy olasz zarándokcsoport volt Lourdes-ban, akik hallottak Angela drámai helyzetéről. Imádkozni kezdtek érte. A zarándokok között volt Angela egyik szomszédja, aki egyúttal egy olyan orvos osztálytársa volt, aki talán úgy segíthet a betegség kezelésében, hogy nem károsítja a születendő gyermekét.

Ez az orvos felajánlotta egy professzionális kezelés lehetőségét a CyberKnife-val, egy sugárterápiában kifejlesztett eszközzel, amely lehetővé teszi a tumor sokkal pontosabb eltávolítását. Az olasz idegsebész, akit Angela szomszédja ismert, pontosan ezt a technikát alkalmazta az Egyesült Államokban.

Az isteni gondviselés megnyitotta Angela számára a Remény ablakát. "Gondoltam, hogy ez lehet a  megoldás a baba és a saját életem megmentésére is" – mondta.

A bürokratikus folyamat sajnos nem haladt olyan gyorsan, ahogy a helyzet azt megkövetelte volna. A tengerentúli orvosi beavatkozás elvégzéséhez szükséges idő nagyon elhúzódott, mivel Olaszországban nem volt elérhető. A daganat közben ellenőrizetlenül tovább nőtt.

„Végül Romanelli professzorral úgy döntöttünk, hogy Görögországban végezzük el a műveletet. Amint tudtunk, a CyberKnife használatával elrepültünk Athénba – mesélte az idegsebész.

A terhesség 5. hónapjában végrehajtott műtét mind az anya, mind a lánya életét megmentette. A csata azonban nem ért véget, és miután Francesca Pia megszületett, Angela-nak el kellett kezdenie a kemoterápiát.

E nehéz helyzetben Angela ismét a hitére támaszkodott. Ebben a lelkésze is támogatta.

„Az ima sokat segített ebben a nehéz időszakban. A hitemnek köszönhetően megmenekültem. A pap buzdított, hogy ajánljam fel a menyasszonyi fátylat a Szeplőtelen Szűznek. A nap, amikor felajánlották, egy nagyon kemény időszak vége, a kemoterápia utolsó napja volt”- mondta.

Angela kezelése öt évvel ezelőtt véget ért, és most rendszeres vizsgálatokkal ellenőrzi, hogy minden rendben legyen. Lánya 5 éves, göndör haja van  és rajong a táncért. Az életéért folytatott harc az anya-lánya kötelékét még erősebbé tette. Miért is nevezték el  a kislányt Francesca Pia-nak? 

„Egy éjszaka nem aludtam jól, és hirtelen a Pietrelcina-i Pio atya szobra előtt találtam magam. Megígértem neki, hogy így fogom nevezni a kislányomat. Egy kívánságom van: el akarom mondani a történetet Ferenc pápának – elvégre róla neveztem el a az újszülöttem!

A betegség elleni küzdelemben Angela soha nem veszítette el a hitét, ápolta magában a reményt, a bizalmat és az alázatot.  Gyengeségében nyilvánult meg Isten hatalma!

 

Forrás:aleteia.org; famigliacristiana.it

süti beállítások módosítása