Több magyar egyetem rontott a helyezésén
SZEMlélek 2019. szeptember 12.

Több magyar egyetem rontott a helyezésén

Nyolc magyar egyetem került fel a londoni székhelyű Times Higher Education (THE) most publikált világrangsorára.

bme.jpg

A legjobb eredményt idén is a Semmelweis Egyetem érte el. Több intézmény rontott a helyezésén, új belépőként viszont a Szent István Egyetem is megjelent a listán.

A Semmelweis Egyetem a tavalyi évhez hasonlóan a 401-500. helyen végzett a Times Higher Education (THE) 2020-as rangsorában. A tavalyi helyezéséhez képest 34 helyet lépett előre, így a 457. helyen szerepel a listán. A rangsorban 1396 intézmény kapott helyet: a közlemény szerint az egyetem azon 30 intézmény között van, amely összesített eredményeiben idén a legtöbbet lépett előre.

A világrangsor készítői öt terület mutatói alapján mérik az intézményeket, melyek az oktatási környezet, kutatás, idézettség, ipari bevételek és nemzetközi orientáció. A külföldi hallgatók és oktatók arányának és a nemzetközi együttműködésben született publikációknak köszönhetően a Semmelweis Egyetem ez utóbbi területen kapta a legmagasabb értékelést. Az idézettség indikátorban az egyetem 7,6 pontos növekedése a 14. legnagyobb az 500-as listán szereplők közül.

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem is meg tudta őrizni a helyét: a 601-800. helyen végzett. A Pécsi Tudományegyetem és a Szegedi Tudományegyetem ugyanakkor a 601-800. helyről a 801-1000. helyre csúszott.

A Debreceni Egyetem is a 801-1000. kategóriába került, a tavalyi évhez hasonlóan. Az intézmény a legtöbbet a nemzetköziség területén javított, a tavalyi 480-ról a 444. helyre került - írja honlapján az egyetem, hozzátéve: a DE Kelet-Közép-Európa legtöbb külföldi hallgatóval rendelkező intézménye, az idei évben az angol nyelvű képzésekre 2007 külföldi hallgatót vettek fel, amely 10 százalékos növekedés az előző évhez képest.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem a 801-1000. helyről az 1001+ kategóriába került. Ezt az eredményt érte el - a tavalyi évhez hasonlóan - a Budapesti Corvinus Egyetem, illetve - új belépőként - a Szent István Egyetem is.

A felsőoktatási világrangsor első három helyét az Oxfordi Egyetem, a Kaliforniai Műszaki Egyetem (Caltech) és a Cambridge-i Egyetem szerezte meg.

(Forrás: eduline.hu)

süti beállítások módosítása