Fenntartható mobilizáció: összefogott a Műegyetem és a Magyar Autóklub
SZEMlélek 2019. május 19.

Fenntartható mobilizáció: összefogott a Műegyetem és a Magyar Autóklub

 A két szervezet Tudományos Tanácsot hozott létre.

csonka_janos_auto.jpg

Csonka Jánosról, a nyolcvan éve elhunyt tiszteletbeli gépészmérnökről, a Bánki-Csonka-féle karburátor és a vegyes üzemű Csonka-motor feltalálójáról  nevezték el azt a Tudományos Tanácsot, ami a Műegyetem és a Magyar Autóklub együttműködése révén alakult meg.

csonka_alairas.jpg

2019. május 14-én írta alá Dr. Józsa János, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem rektora és Dr. Hatala József, a Magyar Autóklub elnöke az együttműködési megállapodást, mivel a fenntartható mobilitást olyan közös érdeknek tekintik, ami a nagy múltú tudományos központok, valamint a gyakorlati tapasztalatokat és társadalmi igényeket összegző civilek együttműködését igényli.

Az együttműködésben részt vevő Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem meghatározó szereplője a műszaki felsőoktatásnak, továbbá rendelkezik a megalapozott kutatásokhoz szükséges tudásbázissal, tudományos műhelyekkel és korszerűen felszerelt laboratóriumokkal.
A Magyar Autóklub a  Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tagja, a legnagyobb tagsággal rendelkező magyarországi autós civil szervezetként 1900-ban történt megalapítása óta képviseli az autósok, a közúton közlekedők érdekeit és nyújt számukra mobilitás szolgáltatást.

Az összefogás célja a Csonka János Tudományos Tanács létrehozásával, hogy fenntartható közlekedési trendek és mobilizációs jövőképek felvázolásával segítse a szakmai és a döntéshozók munkáját. Kutató-ismeretterjesztő tevékenységet végezve juttassa el kidolgozott javaslatait a közlekedés mindennapi résztvevőihez, egyúttal közérthető és érdeklődésre számot tartó módon segítse elő a fenntartható mobilizáció igényének megformálását és terjesztését.

(Forrás: OTS; fotó: hu.wikipwdia.org)

süti beállítások módosítása