Egyedi turbánokkal teszi jobbá a rákos betegek életét
SZEMlélek 2019. február 27.

Egyedi turbánokkal teszi jobbá a rákos betegek életét

22 évesen diagnosztizáltak rákot az építészetet hallgató argentin diáknál, Carmela Bustelo testében. A betegség sok mindent elvett tőle, de mindent nem tudott.

0029737754.jpg

Büszke volt derékig érő dús hajára Carmela, akivel rövid idő alatt nagyot fordult a világ. A betegség felfedezése után kemoterápiára küldték, ám előtte haját levágatta és parókát készítettett belőle. Ám ez sem segített, hogy minden nehézség közepette egy kicsit jobban érezze magát a bőrében, ezért pszichológusa tanácsára felpróbált egy turbánt. Nem érezte az igazinak a fejfedőt, amelyet sok hozzá hasonló beteg visel, így otthon fogott néhány textíliát és újratervezett. 

Saját tervezésű, egyedi turbánokat és fejpántokat kezdett készíteni, amelyeket mai is futó vállalkozásában már egész Argentína megismerhetett. A fejfedők nem kizárólag betegséggel küzdők számára készültek, és ez is a célja, hogy a turbánok viseletét elterjessze, így nem különböztetik meg annyira azokat, akik kényszerből hordják.

Semmi nem tesz téged szebbé annál, mintha bátor és magabiztos vagy.

 

- Nem tagadom, a rák miatt elveszítettem szeretett hajamat, elvett tőlem néhány kilót és az erőmet, amivel ezernyi dolgot tettem meg nap mint nap. De amit nem tudott és soha nem is tud elvenni tőlem az a vágyam, hogy meghódítsam a világot. Rádöbbentett, hogy nem a hajam vagyok, nem a súlyom vagy a fizikumom vagyok, nem is az arcom. Sokkal több vagyok ezeknél!

(forrás: aleteia.org)

süti beállítások módosítása