Orbán Gáspár: Minden szabad nekem, de nem minden használ
SZEMlélek 2019. január 17.

Orbán Gáspár: Minden szabad nekem, de nem minden használ

A miniszterelnök fia, a Felház alapítótagja, jogász, aki egy Afrikai misszió során tért meg. De ki valójában Orbán Gáspár?

ic_3736-1024x683.jpg

Ősszel nagy bejelentést tettek az alkalmanként több száz fiatalt vonzó közösség szervezői, hogy befejezik, a Felház eddigi formájában nem folytatja a működését. A Jelige.hu készített interjút Gáspárral a "hogyan tovább?"-ról, a személyes istenkapcsolatáról, mindennapjairól és arról, hogy milyenek ezek a mai fiatalok.

Az átlag budapesti bulizós fiatalok, ha meghallják a valódi igazságot, akkor a legradikálisabb Jézus követőkké válnak, ezt nagyon hiszem. Ezért fontos, hogy Jézussal találkozzanak, ne valami emberi találmánnyal, mert akkor az csak beáll majd abba a sorba, amiből már így is kiábrándultak. A fél-evangéliumnál tud jobbat a világ, de Isten evangéliuma éles. 

Az, hogy most nagyon sokszor már nem édesapám kontextusában kerül elő a nevem, na, az nekem is új.

Személyes kapcsolatra vágytam Istennel, de tudtam, hogy ennek ára van. Ő már mindent odaadott nekem, tehát nekem is oda kell adnom mindent, ha azt akarom, hogy Ő teljesen az enyém legyen. Ennek a valósága engem is megrémített, mert amikor elmentem szolgálni, úgy gondoltam, hogy „Afrika, dzsungel, oroszlánok és ha hazajövök, akkor jöhetnek a bulik…” Csakhogy minden megváltozott akkor, amikor rájöttem, hogy Isten létezik. Hogy leszek szabad, ha, mondjuk, nem csajozhatok? Mi lesz így a bulikkal, szexualitással, alkoholizálással, a haverokkal? Isten rámutatott, hogy ha nekem ezektől függ a szabadságom, akkor ezekben a dolgokban nem szabad vagyok, hanem ezeknek a rabja vagyok. Nála viszont teljes szabadság vár: önzetlen, feltétel nélküli szeretet. Magamtól nem tudtam ezeket letenni, ezért kértem Istent, hogy Ő vegye el. 

A teljes interjú a Jelige.hu oldalán érhető el.

süti beállítások módosítása