Kezet fogtam a pápával
Gőbel Ágoston 2018. november 10.

Kezet fogtam a pápával

A SZEMlélek munkatársa, Gőbel Ágoston jelenleg Rómában tartózkodik, ahol a katolikus egyház vezetőjével is találkozott. Helyszíni beszámolóját közöljük.

ga01.jpg

Létezik egy bizottság a Vatikánban, aminek az a feladata, hogy a négyévente rendszeresen sorra kerülő Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusok gazdája legyen, emellett előmozdítsa az Oltáriszentség és az Eucharisztia tiszteletét a világban.

Ennek a pápai bizottságnak a tagjai és nemzeti küldöttei november 8-10. között Rómában találkoztak. Az eseményen Erdő Péter bíboros és Fábry Kornél, a 2020-as budapesti Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus (NEK) főtitkára beszámoltak a előkészületeiről.

A 12 fős magyar küldöttség tagja vagyok én is, a sajtókapcsolatokért vagyok felelős. Értékes ismeretségekre tettünk szert ezekben a napokban, hiszen Japántól Indián, Szudánon át Kanadáig a világ minden tájáról vannak itt résztvevők. Számomra a legértékesebb talán mégis a Ferenc pápával való találkozás volt, aki audiencián fogadott minket, ahol jelezte, hogy szívében hordozza a leendő budapesti eseményt.

papa02.jpg

Beszédét követően minden jelenlévő, mintegy száz ember közvetlenül találkozhatott, kezet foghatott Ferenc pápával. Úgy alakult, hogy utoljára kerültem sorra. Volt bennem izgalom, hiszen mégis a Katolikus Egyház fejével találkozom.

S jutott eszembe számtalan szebbnél szebb gondolat. Annyi minden járt a fejemben, hogy mi mindent lehetne mondani neki. "Imádkozunk érted...", "Köszönjük személyes gondolataidat..." és hasonlók. Aztán, odaérve elé csak annyi jött ki a számon, hogy "Ciao, Papa Francesco" és "Grazie", azaz köszönöm! Nagy szeretetet éreztem a tekintetéből. Látható volt, hogy próbál minden egyes emberre személyesen odafigyelni.

Most biztosan nem mosok kezet egy darabig...

Gőbel Ágoston

(A helyszíni fotót a szerző készítette)

 

adomanybanner_600.jpg

süti beállítások módosítása