A második első esély
SZEMlélek 2018. augusztus 04.

A második első esély

A Thrive for Life Project egy New York börtöneiben működő jezsuita szervezet. Nem hisznek a raboknak járó második esélyben. A meg nem kapott első esélyt szeretnék nekik megadni.

 A szervezet már két éve járja New York börtöneit. Hat intézetben biztosítanak a raboknak vallási hátteret, lelkigyakorlatokat tartanak nekik, kapcsolatot alakítanak ki velük.

„Meghatott a tudatosság, az elmélyülés, amellyel részt vesznek a programokon – nyilatkozta Zach Presutti atya, a szervezet alapítója. - Még életük legmélyebb, legsötétebb időszakában is beengedik Isten szeretetét az életükbe, akkor is, amikor nehezen bocsátanak meg maguknak a tetteikért, ott van bennük a remény apró szikrája. És kísérni valakit ezekben az időkben igazi áldás.”

„A Thrive for Life esélyt adott arra, hogy megerősítsem a hitem. Nagyon fiatalon váltam bűnözővé - mondta Felix Pinero, rab. -  Kilencéves lehettem, mikor elvettek anyámtól és otthonba raktak Korábban haza akartam menni. Ma már hálát adok Istennek, hogy nem kerültem ki, mielőtt megváltoztam volna, mert, azt hiszem, újra megtettem volna ugyanazt. Mikor itt van a Thrive, felbátorodom. A srácok is személyesebben beszélnek. Még ha egy rövid pillanatra is, kapcsolatba kerülünk az emberségünkkel, és mikor vége, kellemes beszélgetésekkel sétálunk ki innen.”

(Forrás: www.americamagazine.org)

süti beállítások módosítása