Az olimpia magyar hangja fél évszázada
SZEMlélek 2018. február 13.

Az olimpia magyar hangja fél évszázada

Novotny Zoltán nevénél csak jellegzetes orgánuma lehet ismerősebb azoknak, akik rádiós közvetítéseit hallgatva követték 1968 óta a nyári olimpiai játékokat.

50-tv.jpg

– A sportélmény egyidős velem, a templomélményt pedig ötéves koromtól tudom felidézni – emlékszik vissza a reformatus.hu írásában a neves újságíró, akinek az első, meghatározó élménye az úszáshoz és a békéscsabai strandhoz kötődik. 

Az olimpiai közvetítés és az élmény hatására megszállt az ihlet, és úszóvá váltam. Mentem a mély vízbe, és ott úsztam, pedig korábban soha nem vetemedtem ilyesmire.

A Protestáns Újságírók Szervezetét alapítása óta vezető sportkommentátor szerint ma már természetes a hitről beszélni beszélni, de nem volt ez mindig így. Bár az evangélikus rádiós sosem kérkedett hitével, de elmondása szerint mindig tudták róla, hogy hívő.

Lehet, hogy a káderlapomon ott volt, hogy templomba jártam, konfirmáltam, egyházi es­küvőt kötöttem, hogy apósom és sógorom is lelkész, de nem volt gondom belőle – emlékszik vissza.

A Novotny Zoltánról szóló cikk teljes terjedelmében a református.hu oldalán olvasható.

süti beállítások módosítása