Simon András: A karácsony nem csupán csillogó ajándékok halmaza
SZEMlélek 2016. december 28.

Simon András: A karácsony nem csupán csillogó ajándékok halmaza

A grafikusművész különös ígéretet tett a Teremtőnek, hasznosnak tartja a válságokat, az ünnep lényegét pedig többnek tartja szeretetszámlák kiegyenlítésénél.

simonandras.jpg

Harmadszor találkozhattak az érdeklődők Balatonalmádiban a ma már nem kizárólag egyvonalas rajzairól ismert alkotóval. A Veol.hu összefoglalót tett közzé az alkalomról, ebből idézzük Simon András gondolatait.

Lelki és egzisztenciális válságba kerültem, családfőként a feleségemről és két gyermekemről is gondoskodnom kellett. Ebben a helyzetben Istenhez fordultam, és arra kértem, adjon nekem tehetséget, amivel eltarthatom a családomat. (...) Azt ígértem a Teremtőnek, ha megadja nekem azt a tehetséget, amellyel boldogulni tudok, attól kezdve minden munkám az ő dicsőségét szolgálja.

Ha valaki megelégszik a szülőktől örökölt vallási hagyomány gyakorlásával, annak nem fogja felébreszteni az Isten iránti vágyakozását ez az időszak. Ha viszont olyan válságokat él át a szakmai és a magánéletében, amikor szüksége van Isten megbocsátására vagy kreatív energiáira, akkor a Teremtőhöz fordul.

A karácsony több, mint ismétlődő isteni születésnap, több, mint csillogó ajándékok halmaza. Több, mint szeretetszámlák pazar kiegyenlítése, több, mint ínyenc étkek ünnepi asztala. Ez maga a csendben születő Isten, a szeretet teremtő jelenléte, Jézus Krisztus.

süti beállítások módosítása