Meglepetés, sokk, illúzió
SZEMlélek 2016. október 11.

Meglepetés, sokk, illúzió

Így jellemezte Piat atya a pillanatot, amikor megtudta, hogy bíborossá nevezte ki Ferenc pápa.

- Otthon voltam, olvasni készültem, amikor hívtak a barátaim. Csak annyi tudtam kérdezni: megőrültetek?! - mesélte Piat atya, aki a vasárnap kinevezett 17 bíboros egyike.

mgr-maurice-piat_0_730_242.jpg

Maurice E. Piat atya, Port-Louis érseke számára ez nem csupán egy kinevezés, hanem bátorítás az egész ország számára, amivel a pápa a mauritiusi egyházat arra hívja, hogy fogadja be az Isten irgalmát, és ők maguk is legyenek Isten irgalmasságának tanúi.

mgr-maurice-piat-ev_que-de-port-louis-photo-www_dioceseportlouis_org.jpg

Hálás vagyok Ferenc pápának a felelősségért, amire meghívott, folytatta az új bíborosjelölt, megérint a bizalma, bár távol vagyok attól, hogy megérdemeljem. A kinevezés nem csupán megtiszteltetés, hanem mindenek előtt felelősség, amivel megbízott, hogy a pápa közeli munkatársa lehessek, és meghívás arra, hogy a pápaválasztáson részt vegyek.

Mauritius egy kis ország, messze mindentől, a periférián, ezért különösen fontos lehet számunkra a kinevezés, a bátorítás. Ezért kérem, zárta gondolatait Piat atya, imádkozzatok értem, testvéreim Mauritiuson, keresztények és más vallások követői is!

süti beállítások módosítása