Böjte Csaba: Elszomorít a népszavazási kampány
SZEMlélek 2016. szeptember 19.

Böjte Csaba: Elszomorít a népszavazási kampány

A ferences szerzetes a befogadás pártján áll, de kizárólag rendezett formában. A kormány kampányüzeneteit igyekszik nem komolyan venni.

Volt némi ellentmondás abban, ahogyan Csaba testvér közzétette véleményét a népvándorláshoz kapcsolódó kvóta-népszavazással kapcsolatban. Egyszerre utalt egyértelműen arra, hogy nemmel szavaz a kényszerbetelepítésre, ugyanakkor nemmel szavaz minden erőszakra. A Magyar Nemzet Online a hétvégén tartott Kattárs rendezvényen kérdezte, mit szól a szelídnek nem nevezhető kormánykampányhoz. A teljes cikk itt olvasható, néhány gondolatot alább kiemeltünk a beszélgetésből.

bojte.jpg

A befogadásról:

Én soha, senkit nem utasítottam el a gyerekek közül, aki kopogtatott, de úgy, hogy ő bejöjjön, és azt csináljon, amit akar, olyat egyet sem tűrtem meg. Tehát a gyerekeket számba veszem és számon is tartom.

A népszavazásról:

Ha most valaki arról kezdeményezne népszavazást, hogy jogosítvány nélkül is szabadjon autót vezetni, bármennyire is szeretem az embereket, és bármennyire is a mobilitás mellett vagyok, azt kell mondanom, hogy nem. Menjen, végezze el a tanfolyamot, szerezze meg az engedélyeket, tartsa be a szabályokat és közlekedjen, azért van az út.

A népszavazási kampány kapcsán:

Szomorú vagyok. Azt látom, hogy Magyarországon bármilyen kérdésből pártügy lesz. Legyen-e olimpia vagy ne, vagy bármi. Az emberek merjenek hozzászólni a témákhoz! Lassan már semmiről nem lehet beszélni, mert minden át van politizálva.

A kormány üzeneteiről:

Én azt gondolom, hogy nem veszem komolyan. Nem az erővonalakról van szó.

Európa jövőjéről:

Nem védekeznünk kell, hanem a világnézetünket bátran kellene hirdetnünk. Nem arra volna szükség, hogy megbújjunk a sarokban, hanem a keresztény értékeket nap mint nap kéne arab nyelven sugározni a televíziókban. Nem az lenne a dolgunk, hogy a templomokat aranyozzuk, vagy egy újabb nem tudom, milyen szentélyt építsünk, hanem hogy az értékeinket magunk és a környezetünk számára is bátran hirdessük.

süti beállítások módosítása