IVT önkéntes szemmel avagy mi folyik a színfalak mögött?
SZEMlélek 2016. július 20.

IVT önkéntes szemmel avagy mi folyik a színfalak mögött?

Idén az irgalmasság évét ünnepeljük, ezért úgy döntöttem, hogy az Ifjúsági Világtalálkozóra nem résztvevőként, hanem önkéntesként jelentkezem. Szeretnék részt vállalni mindabban, ami egy ilyen nagy esemény lebonyolításához szükséges. Fazekas Flóra Franciska vagyok, egy a 19 magyarból, aki nemzetközi önkéntesként dolgozik Krakkóban azért, hogy az Ifjúsági Világtalálkozó megvalósuljon.

Az első önkéntes tapasztalataimat 2008-ban szereztem a Magyar Sydney-n, ahol az egyik önkéntes társam mai napig a legjobb barátnőm. Emellett rengeteg élménnyel és tapasztalattal gazdagodtam, így aki még nem önkénteskedett annak szívből ajánlom, mert hatalmas Élmény!

fb_img_1468921711803.jpg

Júliús 18-án én is útnak indultam, de én nem az előtalálkozóra, hanem egyenesen Krakkó felé vettem az irányt, hogy tréningek sorozatát végigülve bekapcsolódhassak az előkészületekbe. Közel 20 ezer önkéntes érkezett a világ minden pontjáról, ebből 19 fiatal képviseli Magyarországot. A találkozó előtt már mindenkit értesítettek, hogy milyen feladatokban számítanak ránk. Nagyrészt logisztika, reptéri feladatok, info pont, kommunikáció, regisztráció és a katekéziseken kell segédkeznünk. Ezen felül létrehoztak nekünk egy 'volunteer ' mobilapplikációt, ahol nyomon tudjuk követni a feladatainkat.

Ezúton köszönöm a magyar szervezőknek a magyar zarándokcsomagot, mert az egyforma póló sokat segített, hogy mi magyarok egymásra találjunk. Első nap vicces volt, ahogy a buszpályaudvaron rohangálva kerestük a lengyel önkénteseket, hogy útbaigazítást kérjünk, s közben magyarokba botlottunk felismerve, hogy ugyanolyan pólót viselünk. Később, amikor a helyi járatról leszálltunk egy másik magyar csapattal találkoztunk, akik segítettek megtalálni a szállást. 

img1468922502747.jpg

A lányok egy nagy sportcsarnokban alszanak, a szervezők gondoskodtak nekünk katonai emeletes ágyakról, így szerencsére nem kell a földön aludni. A zsúfoltság miatt sokszor nagy a zaj, viszont könnyen lehet ismerkedni: alattam egy szingapúri lány alszik, a szomszédaim pedig litvánok és olaszok. Mindenki nagyon nyitott, vidám, és segítőkész, egy nagyszerű csapat jött össze! :)

img_20160719_114705.jpg

Tegnap tréning nap volt, de hogy milyen képzéseket kaptunk, arról a következő bejegyzésben olvashatsz majd.


Fazekas Flóra Franciska

süti beállítások módosítása