Meglátjuk-e a migránsban Isten arcát?
SZEMlélek 2016. július 12.

Meglátjuk-e a migránsban Isten arcát?

Ki az én felebarátom? – tette fel a kérdést Ferenc pápa vasárnapi beszédében. A választ is rögtön megadta: tőlem függ, hogy kinek felebarátja vagyok, a döntés az enyém!

Az egyházfő az irgalmas szamaritánus példáján teszi fel a kérdést nekünk: felebarátjává válok másoknak, vagy egyszerűen elmegyek mellettük? Azok közé tartozom-e, akik saját kedvük szerint válogatnak az emberek között?

e07f38f0ff0689026dd5d1736735c5e2052008fb.jpg

A cselekvő szeretetre buzdít a pápa mindenkit, hogy ne csak szavakkal dobálózzunk, hanem tegyünk szeretetből és örömmel felebarátainkért. Ne soroljunk csoportokba másokat, hogy eldöntsük, ki a felebarátunk és ki nem az! Ne menjünk el mellettük közömbösen!

Az a félholt férfi én voltam.

Az az éhes gyermek én voltam.

Az a migráns, akit oly’ sokan el akarnak kergetni, én voltam.

Azok a magányos nagyszülők, akiket bedugtak az idősek otthonába, én voltam.

Az a magányos beteg a kórházban, akit senki sem látogat, én voltam.

Te ki vagy? Az vagy, aki elmegy mellettük? Vagy aki meglátja bennük felebarátját, megáll és segít rajtuk?

***

Ferenc pápa vasárnapi beszéde teljes terjedelemben itt olvasható.

süti beállítások módosítása