Friss egyetemi rangsor: tíz magyar egyetem is a világ legjobbjai közé került
SZEMlélek 2020. március 04.

Friss egyetemi rangsor: tíz magyar egyetem is a világ legjobbjai közé került

Nyilvánosságra hozta a Quacquarelli Symonds (QS) 2020-as szakterületi rangsorának eredményeit. Tíz magyar egyetem is felkerült a listára: az ELTE, a BME és a CEU több tudományterületen is remekelt.

egyetem1.jpg

Szerda hajnalban hozták nyilvánosságra a Quacquarelli Symonds (QS) 2020-as szakterületi rangsorának eredményeit. A rangsorban öt tágabb tudományág (bölcsészettudomány, mérnöki-technológiai tudományok, élet- és orvostudományok, természettudományok, társadalomtudományok) és ezen belül 48 szűkebb szakterület szerint rangsorolták a világ 1368 felsőoktatási intézményének teljesítményét. A listára több magyar egyetem is felkerült.

A bölcsészettudományi terület listáján a CEU a 120. helyet, az Eötvös Loránd Tudományegyetem pedig a 371. helyet szerezte meg. A mérnöki-technológiai képzési terület rangsorára csak egy magyar felsőoktatási intézmény, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem került fel - a BME 295. helyen végzett.

Az élet- és orvostudományok területén a magyar felsőoktatási intézmények közül a Semmelweis Egyetem érte el a legjobb eredményt: a QS szakemberei a 295. helyre sorolták. A listára a Debreceni Egyetem és a Szegedi Tudományegyetem is felkerült. Előbbi a 401-450. helyezést, utóbbi pedig a 451-500. helyezést szerezte meg.

A természettudományi listán az Eötvös Lorán Tudományegyetem a 318. helyen, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem pedig a 451-500. helyen végzett. De a társadalomtudományi képzések rangsorában is remek eredményeket értünk el. A CEU 178. helyen, a Budapesti Corvinus Egyetem a 401-450. helyen végzett.

A QS nemzetközi szakterületi rangsorok készítői négy szempontot vesznek figyelembe a rangsor elkészítése során. Ezek közül az első kettő a QS saját felmérésein alapul, amelyekben az intézmények szakterületeken szerzett hírnevét, elismertségét vizsgálják a világ kutatóinak és munkaadóinak körében. Ezen kívül az intézményhez köthető tudományos munkák idézési gyakoriságát és a munkáltatói véleményeket is nézik.

(Forrás: eduline.hu)

süti beállítások módosítása