Felajánlotta a csontvelőjét, egy angyalt kapott cserébe
SZEMlélek 2020. január 27.

Felajánlotta a csontvelőjét, egy angyalt kapott cserébe

Gabriel-nél, a fiatal ügyvédnél 26 éves korában leukémiát diagnosztizáltak.

gabriel-massote-facebook.png

Közel 1,5 évnyi kemoterápiás kezelés után menekült meg a betegségtől. A leukémia viszont nemsokára még agresszívabb formában tért vissza. Egyetlen gyógymód maradt már csak: a csontvelő transzplantáció.

A Sempre Família nevű brazil hírportál osztotta meg a történetét az olvasókkal. A portál elmeséli, hogy több ezer kilométerre, egy Rondônia állambeli kisvárosban egy munkanélküli fodrász, Elza dos Santos egy szupermarket közelében látott több plakátot, melyek felkeltették az érdeklődését. Így hallott először a csontvelő donációról.

Amikor tájékozódott arról, ez mit is jelent pontosan, jelentkezett donornak.

Eközben Gabriel még mindig várt egy megfelelő donorra, mivel a családtagjai közül senki nem volt alkalmas erre. Tudta, hogy annak az esélye, hogy egy megfelelő donort találjanak számára Brazíliában 1 a 100.000-hez. Kezdte feladni a reményt.

„Igazán nehéz időszak volt. Egy éven át el sem hagyhattam a kórházat.”-mondta.

1002180_10151375311007185_1008544710_n.jpg

Gabrielhez viszont egy szinte lehetetlen megoldás érkezett. Rondôniában Elzát, nem sokkal később miután felvette a kapcsolatot a nyilvántartó irodával, értesítették is, hogy lenne egy transzplantációra váró személy, akinek szüksége lenne a csontvelőre. Nem tudta, ki lesz majd a kedvezményezett, de nem is kellett ismernie ahhoz, hogy együtt érezzen vele.

„Rögtön az édesanyja helyébe képzeltem magam, mivel nekem is van két gyermekem, akikért bármit megtennék.” - mesélte.

Átutazott Brazília másik oldalára, hogy elindítsák a procedúrát. Először 2013-ban került sor a csontvelő átültetésre, mely sajnos nem volt sikeres. Ezután ismét hívták Elzát, hogy az orvosok más típusú sejteket gyűjtsenek, ő pedig újra elindult, most a korábbinál hosszabb utat téve meg, hogy segíthessen.

Gabriel hatalmas hálát érzett adományozója iránt: meg szerette volna őt ismerni, hogy ő is tehessen cserébe valamit.

„Amikor találkoztam Elzával és rájöttem, hogy ő és a férje munkanélküliek és egy kölcsön kapott lakásban élnek egy templom mögött, biztos voltam benne, hogy segítenem kell nekik.”

Az ügyvéd ezután beiratkozott egy televíziós show-ba, hogy megpróbáljon anyagi forrásokat előteremteni és házat adhasson annak a nőnek, akinek az életét köszönheti. Sajnos innen nyeremény nélkül kellett távoznia. De nem adta fel; ezután egy internetes kampányt indított, ahol Elza története olyannyira megmozgatta az embereket, hogy 465 ember átszámítva összesen 28.500 amerikai dollárt gyűjtött össze.

Az ismeretlen emberek nagylelkűségének hála vehettek egy házat és felújíthatták azt, ahol most Elza és családja él. De nem csak egy házat sikerült vásárolniuk, tavaly október 19-én Elza megnyitotta saját szalonját is.

„Egy csepp voltam az óceánban ennek a fiatalembernek az életében, akit nem is ismertem. Mára viszont ő vált az én egész életem óceánjává” - mesélte.

Soha nem gondoltam volna, hogy ez megtörténhet, hatalmas hálát érzek. Csupán valami egyszerű dolgot tettem, felajánlottam a csontvelőmet. Ezzel pedig egy igazi angyalt kaptam az életembe.”

(Forrás: aleteia.org)

süti beállítások módosítása