Négy magyar egyetem a legjobbak között
SZEMlélek 2019. július 09.

Négy magyar egyetem a legjobbak között

A Semmelweis Egyetem (SE) a 41. helyen áll a Times Higher Education (THE) friss rangsorában, amely részben hallgatói felmérésen, részben az egyetemi adatszolgáltatáson, statisztikákon alapul.

se1.jpg

A Europe Teaching Rankings 2019-es listáján összesen 258 európai, ezen belül négy magyar egyetem szerepel.

A rangsor a hallgatói véleményeken (elkötelezettség, ajánlás), az oktatás biztosításához szükséges erőforrások meglétén (oktató-hallgató arány, oktatók közleményeinek száma), az oktatás eredményességén (diplomázási arány, piacképes tudás), valamint az oktatási környezeten (nemek aránya, nemzetközi és Erasmus+ programban részt vevő hallgatók aránya) alapul.

A magyar felsőoktatási intézmények közül a Semmelweis végzett az élen (41. hely), a Szent István Egyetem a 126-150. helyen, a Debreceni Egyetem és az Eötvös Loránd Tudományegyetem pedig a 151-200. helyen áll a rangsorban. Ezt kiemelkedő eredménynek tekinthetjük, figyelembe véve, hogy a tavalyi felmérés során a 200-as besorolásban nem kapott helyet egyetlen magyar egyetem sem.

A listát a University of Oxford (UK) vezeti, mellette a University of Cambridge (UK), illetve a University of Navarra (SP) kapott helyet a képzeletbeli dobogón.

(Forrás: MTI, szie.hu)

süti beállítások módosítása