Huszonnyolc évnyi éber kómából magához tért egy édesanya
SZEMlélek 2019. április 22.

Huszonnyolc évnyi éber kómából magához tért egy édesanya

Fia mindvégig hitt a "csodában".

koma.jpg

Munira Abdulla teljesen visszanyerte tudatát, miután 28 évet töltött vegetatív állapotban, adta hírül az Independent. Ez az állapot hasonló a kómához, a különbség, hogy a betegek ilyenkor reagálnak a fájdalomra.

A nő közlekedési baleset következtében szenvedett súlyos fejsérülést még 1991-ben, 32 éves korában. Fia, Omar Webair azonban sosem adta föl a reményt, hogy édesanyja egy nap magához térhet.

Az időközben felnőtté vált fiúnak nem más, mint Mohammed bin Zajed szaúdi herceg ajánlotta föl 2017-ben, hogy kifizeti a németországi kezelések költségeit, ahol az orvosok mindent megtettek az asszony felépüléséért.

Munira Abdulla állapota tavaly nyáron indult el a javulás útján, amikor különös hangokat kezdett hallatni. Ezt orvosai a kezelés természetes következményének tartották. Három nappal később Omar felkapta a fejét arra, hogy valaki a nevén szólítja. Az édesanyja volt.

Valósággal röpködtem az örömtől! Éveken át álmodtam erről a pillanatról, és a nevem volt az első szó, amit kimondott – nyilatkozta a The National lapnak a férfi.

Abdulla asszony egyre éberebbé vált, azóta már lehet vele beszélgetni, tud imádkozni és szól, amikor fájdalmai vannak. Azóta haza is tért a családjához Abu Dhabiba, ahol további kezelést kap.

Azért akartam megosztani a történetünket, mert el akartam mondani az embereknek, hogy ne veszítsék el a reményt; ne tartsák halottnak a szeretteiket, akik ilyen állapotban vannak.

Omar Webair az újságnak elmondta:

Az évek során az orvosok azt mondták, hogy reménytelen eset, és semmi értelme a kezelésnek, ilyenkor azonban a helyébe képzeltem magam, és megtettem minden tőlem telhetőt, hogy segítsek a helyzetén.

(Forrás és fotó: Independent)

süti beállítások módosítása