Sufniból indult az EWTN, ma 268 millió háztartásban nézhető
SZEMlélek 2018. szeptember 04.

Sufniból indult az EWTN, ma 268 millió háztartásban nézhető

Immár Magyarországon is megkezdte adását a legnépszerűbb katolikus televíziós társaság, az Eternal Word Television Network (Örök Ige Televíziós Hálózata).

jakab_bonum.jpg

Jakab Péter, a Bonum televízió vezetője nyilatkozott az idehaza újnak számító, világszerte jól ismert médiamisszió küldetéséről. A teljes interjú a Magyar Kurír oldalán olvasható, az alábbiakban néhány részletet idézünk a válaszokból.

Angelica anyának rendkívül jó volt a kommunikációs képessége, minden eszközt megragadott, hogy evangelizáljon. Kezdetben kis füzeteket jelentetett meg a nővértársaival egyetemben. Közben televíziós műsora is lett egy helyi adón. 1978-ban fordulat következett be az életében. A televíziós társaság, amely foglalkoztatta, leadott egy istenkáromló filmet. Angelica anya tiltakozott ez ellen, és azzal fenyegetőzött, hogy átmegy egy másik társasághoz. Az igazgató ekkor azt mondta neki: „Ha elmész innen, nem lesz helyed többé a televízióban.” „Akkor csinálok magamnak egy saját televíziót” – válaszolta. Az igazgató kinevette, annyira lehetetlennek látszott ez. Angelica anyának és nővértársainak volt kétszáz dollárja, meg egy romos sufnija. Ebből létrehoztak egy stúdiót, majd adományok révén Angelica anya létrehozta az EWTN-t. Napjainkban ma már 268 millió háztartásba jutnak el a csatorna műsorai, az egyik legnépszerűbb tévécsatorna a világon, nem csak a katolikusok körében.

A magyar médiapiacot nem kell különösebben bemutatnunk, jelentősen eltér még a régiós országok tévécsatornáitól is. Jellemző rá az elutasítás a katolikus médiával, tartalommal szemben, egyáltalán mindazzal, ami összefügg a hittel. Minden mást belevesznek a csomagkínálatokba – filmeket, életmódra vonatkozó tanácsokat, gasztrót, csak ne a hittel legyen kapcsolatos. Ezzel valóban meg kell küzdenünk, de nem panaszkodom, mert az elmúlt nyolc évben jó viszonyt alakítottunk ki a szolgáltatókkal. Megértjük az ő piaci helyzetüket is, azt, hogy versenyeznek egymással az előfizetőkért. Ami minket illet, az tény, hogy a Bonum TV közel másfél millió háztartásban van jelen. Ezt azért sikerült elérnünk, mert áttörtük a katolicizmussal, a hittel szemben meglévő gátat.

a főzőműsor ugyanúgy jelen van az EWTN-n, mint a szentségimádás vagy a rózsafüzér, az életvédelemmel foglalkozó adás, vagy a hírműsor. A katolikus média részéről talán az egyetlen az EWTN, amelynek állandó tudósítója van a Fehér Házban. Foglalkozunk a közélettel, megszólalnak nálunk politikusok, színészek. Meg szeretnénk mutatni, hogy a katolikus világ igenis értékkel bíró és megtartó világ.

Amikor nyolc évvel ezelőtt elindítottuk a Bonumot, úgy fogalmaztuk meg a céljainkat, hogy a párbeszéd tévécsatornája kívánunk lenni. Nem gondoltuk, hogy idáig jutunk, mert ma Magyarországon még az igény is kiveszett az egymással szemben álló felekből. Pedig újra el kellene kezdenünk a párbeszédet egymással. Nagyon komoly gondok feszítik a közösséget, az Egyházat. Például a művi megtermékenyítés kérdése vagy az elváltak és újraházasodottak körüli kérdések. Jó lenne ezekről minden gyűlölködés nélkül beszélni. Nem hiszek a jobb- és baloldalra felosztott médiavilágban. Ehelyett értékalapú médiafelületeket kellene létrehoznunk, felépítenünk. Hála Istennek erre vannak szép példák, nem látom olyan tragikusnak a helyzetet, mint sokan mások.

Nem hiszek a teljesen semleges médiavilágban, nem létezik ilyen. Az előttünk álló időben az Egyháznak fontos küldetése, hogy mutassa meg a tiszta vizek forrását a tömegeknek, ahogyan Jézus mondta az asszonynak Szamáriában: „aki ebből a vízből iszik, soha meg nem szomjazik”. Amit leírunk, bemutatunk, amögött ne legyenek hátsó szándékok. Tiszta szándékkal azért mondjuk el, írjuk le, mert a hitünk szerint az az igaz. Az örömhír igazsága.

(Forrás: Magyar Kurír)

süti beállítások módosítása