A Színművészeti Egyetem kéri Áder Jánost, ne írja alá az MTA-t megcsonkító törvényt
SZEMlélek 2019. július 09.

A Színművészeti Egyetem kéri Áder Jánost, ne írja alá az MTA-t megcsonkító törvényt

A Színművészeti Egyetem Doktori Tanácsa a köztársasági elnökhöz fordult a Magar Tudományos Akadémiát megcsonkító törvény miatt, és kéri, hogy küldje el azt alkotmánybírósági normakontrollra.

szfe.jpg

Az SZFE szolidaritását is kifejezi a megcsonkított MTA-val.

Szolidaritását fejezi ki az MTA-val a Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) Doktori Tanácsa, és "arra kéri Köztársasági Elnök urat, hogy ne írja alá a törvényt, hanem hatáskörével élve kezdeményezze a törvény alkotmányossági vizsgálatát", áll az SZFE közleményében, amelyet számos oktató és PhD-, DLA-hallgató írt alá (itt látható a teljes lista). Az egyetem tiltakozik a tudományos szabadság durva megsértése ellen.

Az Országgyűlés korábban megszavazta az MTA megcsonkítását, a változtatás értelmében az Akadémia elveszíti a kutatóintézeteit, és azokat egy új alapítványba, a Eötvös Loránd Kutatási Hálózatba (ELKH) csatornázzák, megszüntetve ezzel a kutatók közalkalmazotti státuszát. Az MTA-nak emellett át kell adnia székházait és az összes vonatkozó vagyontárgyát az alapítványnak több milliárd forint értékben.

(Forrás: hvg)

süti beállítások módosítása