"Én sem tudtam, kik azok a menekültek, amíg nem lettem az."
SZEMlélek 2017. július 26.

"Én sem tudtam, kik azok a menekültek, amíg nem lettem az."

Két éve már járt Budapesten a 100 méteres pillangóúszásban induló 19 éves sportoló. Akkor pályaudvarok padlóján aludt, miután 16 társát mentette meg a görög partoknál a vízebe fulladástól.

20401119_1129137010553750_1456687925_n.jpg

Yusra Mardini idén más emberként tért vissza az úszó világbajnoksággal Budapestre, ahogy korábban ígéretet is tett magának. A szíriai lány már a riói olimpián is szerepelt, a játékok első menekültekből álló csapatának tagjaként versenyzett.

Nem mondom, hogy minden egyes menekült egy makulátlan angyal, mint mindenhol a világban köztünk is vannak jó és rossz emberek.

Teljesen más az, ahogy itt vagyok most Budapesten, ez egy nagyszerű hét, ami megváltoztatta a véleményemet a magyarokról.

Megértem az embereket és a félelmeiket. Nekem is ugyanezek a félelmeim vannak, a gond csak az, ha ezekkel nem nézünk szembe. 
Sose felejtem el azt, amit Németország tett értem, mondja a Berlinben élő Yusra, aki az úszás mellett a német nyelv tanulására is fókuszál, és reméli, hogy egy nap teljesül az álma és ismét Szíria színeiben úszhat.

(france24.com; index.hu)
süti beállítások módosítása