A hit oszlopa - börtönből az ég közelébe
SZEMlélek 2016. október 07.

A hit oszlopa - börtönből az ég közelébe

Sokféle módon engedhetjük közelebb Istent. Maxime, a Grúziában élő szerzetes egészen különös útját választotta: 23 évvel ezelőtt egy 40 méter magas, oszlopszerű sziklára költözött, ezzel követve a XV. századig a sziklán élő oszlopos szerzetesek példáját.

amos_chapell_monk.jpg

- Amikor fiatal voltam ittam, drogot árultam, mindenfélét műveltem. Aztán, amikor a börtönben kötöttem ki, tudtam, hogy itt az ideje változtatni - mesél múltjáról Maxime. - Gyakran a környéken iszogattunk a barátaimmal, és feltekintettünk erre a helyre, ahol a föld találkozik az éggel. Tudtuk, hogy anno szerzetesek éltek itt fent, akik iránt ezért nagy tiszteletet éreztem.

szikla.jpg

1993-ban szerzetesi fogadalmat tett Maxime és felköltözött az oszlopra, hogy elkezdje új életét. - Az első két évben nem volt semmi idefent, egy régi hűtőben aludtam, hogy megvédjen az időjárástól - emlékszik vissza a grúz szerzetes. Azóta a helyi keresztény közösség segítségével felújította a létrát, amivel fel lehet jutni, újjáépítette a templomot, és építettek egy kis házikót Maxime-nak, ahol imával, olvasással tölti a napjait, valamint „készülődéssel, az Istennel való találkozásra”.

szerzetes-1_1.jpg

Alkalmanként társasága is akad az oszlopos szerzetesnek. Bajba került férfiak keresik fel és kérik útmutatását, vagy fiatal papok jönnek hozzá a környékről. Látogatói hozzá hasonló napi menetrendet kell követniük, amihez a napi 7 óra imádság is hozzátartozik, melyből az egyik imaidő hajnali 2 órától napfelkeltéig tart. Maxime heti egy-két alkalommal mászik le az oszlopról (ami 20 perces mászást jelent a rozoga létrán) esti imádságok alkalmával, amikor a hozzá forduló útkeresőkkel is alkalma nyílik beszélgetni, segíteni nekik.

szikla-2.jpg

Maxime felköltözésével az oszlop lábánál kialakult közösség tagjai juttatnak ételt és vizet a szerzetes számára.

szerzetes-4.jpg

2013-ban Amos Chapple fotós jutott fel a sziklára, aki a képeket készítette. Az engedélyt a feljutásra azután kapta meg, hogy 4 napot imádkozott a szikla lábánál.

(forrás: dailymail.co.uk; erdekesvilag.hu)

süti beállítások módosítása