Hová tűnt XVI. Benedek?
SZEMlélek 2016. május 27.

Hová tűnt XVI. Benedek?

Az emeritus pápa lemondása óta összesen 6 alkalommal jelent meg a nyilvánosság előtt - vatikáni híresztelések szerint hamarosan ismét láthatjuk őt.

A nyugalmazott egyházfő személyi titkára felvetette, hogy június 29-én, XVI. Benedek pápa pappá szentelésének 65. évfordulóján talán újabb nyilvános megjelenésére számíthatunk.

benedek.jpg

Június 29. Róma városának is jeles ünnep: Péter és Pál, a város védőszentjeinek ünnepe ez, amikor hagyományosan az újonnan kinevezett érsekek együtt miséznek a pápával, ekkor veszik át a tisztségük jelképének számító palliumot is.

Joseph Ratzingert, a későbbi Benedek pápát 1951. június 29-én szentelték pappá a németországi Freising katedrálisában. 2006-ban ugyanitt beszédet mondott a papoknak és diakónusoknak. Az elérzékenyült pápa megemlékezett régi társairól, a fiatal papokról, akik a hit lángját vitték.

- Itt borultam a földre és értettem meg, hogy ezen az ösvényen nem vagyunk egyedül, hogy a szentek serege velünk tart.Majd a bíborostól ezt hallottuk társaimmal együtt: "nem szolgáknak hívlak titeket ezen túl, hanem barátaimnak", és ebben a pillanatban éreztem, hogy a papszentelés valójában Jézus barátai közé való bevezetés. Meghívás, hogy Vele legyek és kinyilatkoztassam az üzentét - fogalmazott akkor az emeritus pápa.

süti beállítások módosítása