Ennek az apácának négy unokája van
SZEMlélek 2018. szeptember 22.

Ennek az apácának négy unokája van

Isten útjai kifürkészhetőek, akad köztük egészen különleges is.

apacanagyi.jpg

Barbara Schröder házasságban élt, született két lánya, ma már négyszeres nagymama. Férje halálát követően hívást érzett a szíve mélyén, hogy belépjen a ferences nővérek közösségébe. A kolostorban élő 76 éves Barbara nővérrel a katolisch.de készített interjút, amely ide kattintva olvasható német nyelven. Az alábbiakban néhány részletet idézünk a válaszaiból.

Nem volt könnyű döntés. 42 évesen merült fel bennem a gondolat, hogy szerzetes legyek. Sokat küzdöttem magammal. A lányaim épp a kamaszkor közepén voltak, szükségük volt rám. A férjem nem sokkal korábban hunyt el hirtelen, rákos betegségben. Volt egy pékségünk, nagyon egyedül maradtam. (...) Arra gondoltam, hogy nem hagyhatom ott az életemet, de Isten nyert, meggyőzött.

A lányaim a férjem halálát követően ápolónőnek kezdtek tanulni Aachenben, amelyet a ferences nővérek működtettek. Egy napon az igazgatónő meghívott és körbevezetett, bemutatta az idősgondozó szolgálatukat. Annyira megtetszett, hogy hamarosan önként jelentkeztem munkatársnak. Közel voltam a lányaimhoz, nagyon komfortos helyzet volt. (...) Fokozatosan erősödött bennem a vágy, hogy úgy éljek, mint az ott szolgáló szerzetesnők.

Nem menekülés volt ez a döntés részemről, épp ellenkezőleg. Az idősgondozásban megtanultam mások számára jelen lenni. A kolostorban élve pedig imádkozhatok másokért. Az ima nagyon sokat jelent számomra.

A lányaim bátran elkísértek a beöltözésemre. Előtte eladtam a pékségünket, a pénzből vettünk egy szép lakást a gyerekeimnek. Azt szerettem volna, ha mindkettejükről gondoskodom, mielőtt szerzetes leszek, különben nem lett volna béke a lelkemben.

Rendszeresen beszélünk a lányaimmal telefonon, évente kétszer meg is látogatnak. Az egyik lányom esküvőjén ott voltam, még táncoltam is. Nagyon boldog ünnep volt. Ez egyik vendégnek sem jelentett gondot, mindenki örült, hogy jelen van a menyasszony édesanyja.

Amikor az unokáim megkérdezték, "Nagyi, miért mentél kolostorba?", az válaszoltam, hogy ezt éreztem helyes döntésnek. Először szomorúak voltak, később megértették.

Azt hiszem, a férjem egyetértene azzal, ahogy élek.

(Forrás és fotó: katholisch.de)

 

adomanybanner_600.jpg

süti beállítások módosítása