Don't worry, Pál Feri!
SZEMlélek 2018. május 30.

Don't worry, Pál Feri!

Stílusosan búcsúztatták lelki mentorukat a "pálferisek", akinek tevékenysége nem vész el, csak átalakul.

palferiworry.jpg

Amint két hónapja megírtuk, Pál Ferenc befejezi két évtizede rendszeresen tartott kedd esti fővárosi előadásainak sorozatát. Arról magától a népszerű katolikus lelkipásztortól értesültünk, hogy örömmel nyugtázta: a SZEMlélek, amelyet rendszeresen olvas, azon kivételes orgánumok közé tartozik, akik szerinte korrekten számoltak be a változásról. Feri ugyanis nem vonul vissza, hanem valami másra készül. Neki is szüksége van megújulásra, a jövő erre vonatkozóan izgalmakat tartogathat minden érintett, érdeklődő számára.

A holnapot még nem ismerjük, május 29-én elérkezett viszont az idei szezon utolsó "pálferis" estéje, amelyre sajátos performansz kerekedett. A közismert Don't worry! Be happy! (Ne aggódj, légy boldog!) mű átdolgozása nem csupán a dalszöveg parafrazálását foglalta magában ("A keddeket barátok közt tölthetem, ó, Feri, be happy!", "Nem ért most véget semmi sem, pálferisen élem tovább életem.", "Az élő adásban az interneten Feri nem ugrál a székeken."), hanem néhány teátrálisan előadott kiszólás is belefért a búcsúdalba. Úgy is, mint "Én azt mondom, kell néha egy kis szándékos vakság.", vagy "Amikor a sémák kopogtatnak az ajtón, én más témákat javaslok."

A többi kattintásra kiderül.

(Szöveg: Salamin Pál, ötlet és zenei szerkesztés: Vörös Boglárka Júlia, kórus felkészítése: Török Andrea, a videót készítette: Somodi Nándor)

süti beállítások módosítása