Lélek nélkül nem szól jól a zene a világhírű jazzgitáros szerint
SZEMlélek 2017. szeptember 30.

Lélek nélkül nem szól jól a zene a világhírű jazzgitáros szerint

Új lemeze jelenik meg Balogh Rolandnak, a hangfelvételek helyszíne New York. Istennek köszöni sikereit: megpróbálta nélküle is, de nem működött.

baloghroland.jpg

Rolandot egyedüli európaiként beválasztották a Wes Montgomery gitárversenyre, négy amerikai gitáros mellett, ami nagyjából azt jelenti, hogy ő lett a világ öt legjobb jazzgitárosa közül az egyik. Akkor második helyezést ért el, a Los Angelesben megrendezett Six String Theory Competition-t viszont meg is nyerte. A Ridikül portál készített vele interjút, amely ide kattintva olvasható teljes terjedelmében. Az alábbiakban néhány részletet idézünk a válaszaiból.

Keresztény vagyok. Én a zenémmel Istent keresem, és az ihletet is tőle kapom: amikor van ihlet, az azt jelenti, hogy Isten megáldja azt a zenét. Nem kell rajta gondolkodni, jön folyamatosan. Ezen kívül még érzelmek kellenek a zenéhez: az ember vagy az örömét vagy a bánatát tudja kifejezni, azt írja meg. Ezért szoktam mondani a diákjaimnak, hogy ne csak technikailag játsszanak jól, mert az csak egy mutatvány, hanem lélekkel is. Sokszor egy jókor, jó helyen lévő hang sokkal többet ér, mint tíz üres. A jazz improvizáció nélkül nem tudja kifejezni az embert.

...mindent Istennek köszönhetek, nélküle nem sikerült volna semmi az életemben. Hit nélkül nem lennék jó gitáros. Isten nélkül nem működik, én próbáltam nélküle is, nem ment. A legutóbbi, Los Angeles-i verseny sem sikerült volna Isten nélkül, ami aztán meghozta nekem az igazi hírnevet.

(Kép forrása: fidelio.hu)

süti beállítások módosítása