Élet apa nélkül: senki nem akar hallani a szivárvány másik oldaláról
SZEMlélek 2017. szeptember 21.

Élet apa nélkül: senki nem akar hallani a szivárvány másik oldaláról

Még 2015-ben vallott egy leszbikus pár által nevelt nő arról, hogy milyen hatással volt gyermekkorára ez az életforma. Beszéde azonban csak most látott napvilágot.

mill2.jpg

A 24 éves ausztrál Millie Fontana úgy gondolja, szavaira nem akartak felfigyelni, mert „senki nem akar a szivárvány másik oldaláról hallani”. Arról az oldalról, ami nem a boldog gyerekek világa, és ami a hagyományostól eltérő utat mutat be a „család” felépítésére.

– Gyermekkoromtól kezdve apára vágytam, még ha nem is volt számomra világos, ki is egy apa. Szerettem mindkét szülőmet, de éreztem, hogy valami hiányzik az életemből – emlékezik vissza Millie. Amint iskolás lett, elkezdte megfigyelni a többi gyereket és az ő szerető kapcsolatukat az édesapjukkal. – Rájöttem, hogy valami különlegesről maradok le – fogalmazott.

Folyamatosan vágyott egy olyan szülőre, aki apás dolgokat csinált volna vele együtt. – Szerintem sok leszbikus kapcsolatban az egyik fél megpróbál férfiasabb lenni az apaszerep hiánya miatt – tette hozzá.
Az ausztrál nő bevallotta: szinte „ráakaszkodott” más apukákra, miközben kereste a saját apaképét. – Sok időt töltöttem a barátaim házában, mert elbűvölt a heteroszexuális családszerkezet. Nem tudtam semmivel helyettesíteni apukámat. Egyértelmű volt számomra, hogy sok mindenről lemaradtam.

Millie 11 éves korában találkozott biológiai apjával, „egyik anyukájának” középiskolai barátjával. – Ekkor éreztem először a helyemen magamat. Amikor végre megismertem az édesapámat, felfedeztem, ki vagyok. Megismertem a származásomat. Ha tudtam volna korábban, hogy ki az apukám, könnyebben vettem volna az akadályokat… Az iskolában is magabiztosabb lettem volna.

A nő úgy érzi, hazudtak neki a szülei. – Azt mondták, hogy nincs apukám vagy, máskor meg azt, hogy nem tudják, ki ő. Nagyon nehéz volt számomra, hogy apa nélkül stabil identitásom alakuljon ki.

Millie helyett a szülei döntöttek arról, hogy a személyazonosságának mely részét fedik fel előtte. Az ausztrál hölgy nem engedné a homoszexuális pároknak, hogy névtelen donorokat használjanak. – A meleg és leszbikus pároknak, úgy gondolom, csak akkor lehetne gyermekük, ha a gyerek számára biztosított lenne, hogy megismerje a biológiai szüleit. Mi, az azonos nemű párok gyermekei meg akarjuk ismerni az apukánkat és az anyukánkat – fogalmazott határozottan.

– Bárcsak az édesapámmal nőhettem volna fel – jegyezte meg Millie.

(Fordította: Fekete Ágnes, forrás: Daily Mail Online, nyitókép: abc.net.au)

süti beállítások módosítása