Az ég polgára volt - búcsú Placid atyától
SZEMlélek 2017. január 27.

Az ég polgára volt - búcsú Placid atyától

Felravatalozva köszöntek el a 100. életévét nemrég betöltő, a Gulágot is megjárt hős bencés szerzetestől legutolsó szolgálati helyén. Február 3-án helyezik örök nyugalomra Pannonhalmán.

p0_1.jpg

Január 26-án ismét megtelt a budai ciszterci Szent Imre templom, ahol legfőbb hazai elöljárója, Várszegi Asztrik főapát mutatott be szentmisét Olofsson Placid atya lelki üdvéért.

Két nappal halála után, január 17-én már tartottak egy gyertyagyújtós emlékmisét, ahogy ez sokfelé szokás a helyi közösségek papjainak földi életből való távozásakor. Az akkori eseményről videóösszeállítást készített a SZEMlélek.

Asztrik főapát a mostani búcsúmisén úgy fogalmazott: Placid atya köztünk járt, a miénk volt, de az ég polgára is volt. Köszönjük Istennek, hogy megismerhettük őt!

placidb2.jpg

Az alkalomról képes beszámoló olvasható a Magyar Kurír oldalán.

Blogunkon keresztül így búcsúzik tőle az egyházközség egyik országszerte ismert tagja, Süveges Gergő:

Placid atya újságírószemmel

Céltudatos volt és határozott. Pontosan tudta, mi az üzenet, mit akar átadni és azt hogyan tegye. Egy alkalommal pódiumbeszélgetést tartottunk nagy közönség előtt. Az eredeti szereposztás az volt: én kérdezek, ő válaszol. Frappáns menetrendet állítottam össze, témaívet, logikai sort, felépített estét terveztem. A színpadra lépés előtt negyed órával megosztottam vele a tervet. Végighallgatta, majd azt mondta: "Értem, és akkor most elmondom, hogy én mire gondoltam." És pontos logika mentén, frappánsan és jól felépítetten összefoglalta a túlélés szabályait - úgy, ahogy ő szokta elmondani.

Egy újságírónak ilyenkor két választása van: erőszakoskodik, mind a harminc évével; vagy úgy dönt, a kilencven több, mint a harminc, és felteszi a kérdést, a mai estén valójában ki a fontos.

Placid atya fontos dolgokról beszélt. Akkor, ott, éppen csak jelen lenni és szolgálni a mondandóját: számomra az is ajándék volt.

Mert akárhányszor mondta el, akárhányszor hallgattam, mindig belém mart a kérdés: bár kívülről fújom, de vajon belülről, mélyen - fogom-e tudni valaha?

suvegesgergo_1.jpg

(Fotó: SZEMlélek és Magyar Kurír, Süveges Gergő portréját Erdélyi Gábor készítette.)

süti beállítások módosítása