Egy kis lazítás Nickkel - Anikó jelenti
SZEMlélek 2016. szeptember 26.

Egy kis lazítás Nickkel - Anikó jelenti

- Mi történt veled? - kérdezték barátai a SZEMlélek lelkes bloggerét, aki szokása szerint közvetlen hangvételű élménybeszámolóban foglalta össze, hogyan élte át a végtagok nélkül született Nick Vujicic budapesti előadását. Nem is előadás volt az.

aninick0.jpg

Az elmúlt időszakban elég sok minden történt velem. Elkezdődött az egyetem, és ezzel beindult a folyamatos zsongás. Budapestinek lenni nagy kihívást jelent, főleg, ha új vagy a városban, és vidékről költöztél fel. Emiatt néha úgy érezheted, hogy alig van időd pihenni, és hálát adnál pár szabad percért. Itt jönnek képbe a barátok, na, meg a közös programok. Így volt ez velünk is.

Kis barátaimmal, akiket már közel négy éve ismerek, megtudtuk, hogy lesz egy csodálatos rendezvény a Tüskecsarnokban, aminek a címe Nem adom fel!, és amit Nick Vujicic tart. Természetesen rögtön kaptunk az alkalmon, és úgy döntöttünk, ellátogatunk erre az eseményre.

aninick1.jpg

A rendezvény egy kis műsorral kezdődött, ahol a NEMADOMFEL együttes, a Never give up és a Golgota gospel kórus lépett fel, sérült gyerekek és felnőttek énekét, táncát is hallhattuk, láthattuk. Nekem személy szerint nagy öröm volt látni, hogy a gyerekek mennyire élvezték a színpadi szereplést, és hogy milyen boldogan és nagy lelkesedéssel ugrálták végig a dalokat. Közülük ketten még a konferálásban is segédkeztek, és igen ügyesen helyt álltak. Később Pintér Béla is bekapcsolódott az éneklésbe.

Már nem sok volt hátra a várva várt pillanatig, és eljött az a perc, amikor Nick felrobogott „járművével” a színpadra. Mindenki ujjongott. Ezek után magyarul köszöntötte a jelenlévőket, ami nagy meglepetés volt számunkra. Elmesélt pár történetet, például azt, amikor Indiában csoda történt egy asszonnyal, aki haldoklott. Nekem személy szerint a kedvenc történetem az, ami az egyik előadásán történt, mikor találkozott egy kisfiúval, csakhogy ez a kisfiú nem olyan volt, mint a többi ember. Ez a kisfiú pont olyan volt, mint Nick. Ugyanúgy kezek és lábak nélkül élt, csak egyetlen apró lábacskája volt. Nick felhívta őt maga mellé, lenézett a fiúra, ő pedig felnézett rá, ezek után pedig adott neki egy pacsit a kis lábacskájával a fiú kis lábacskájára, a fiú pedig mosolygott. Azt mondta, akkor mindenki sírt, csak ők mosolyogtak ketten. Ezek után beszélt a srác szüleivel, és mikor iskolás lett a fiú, elment előadást tartani a suliba, mert tudta, milyen az, ha mások kigúnyolják a kinézete miatt. Azt mondta, ezek után nemhogy nem sértegették a fiút, de ő lett a legvagányabb a suliban, és éppen emiatt beszélni kellett a fejével. :D

aninick2.jpg

Sok olyan pillanat volt az előadás alatt, amikor mindenki nevetett. Például akkor, amikor Nick próbálta utánozni a tolmács magyar szavait, de nem tudta, vagy amikor egy fordítás nagyon tetszett neki és örömében végigugrált az emelvényen és kacagott.

Később, mikor újra komolyra fordult a téma, és mikor a megváltó Jézusról beszélt, aki meghalt értünk a kereszten, tett egy érdekes dolgot, amire szerintem senki nem számított. Kihívta a színpadhoz azokat az embereket, akik még nem találkoztak Istennel, és azokat is, akik meg szeretnék Vele újítani a kapcsolatukat. Először senki nem mozdult, majd elkezdtek kiszállingózni az emberek a sorok közül.

Én is éreztem, hogy ki kell mennem, és egy kis várakozás után végre felálltam a helyemről, és elindultam a színpad felé. Összesen körülbelül 600-an álltunk az emelvény előtt. Imádkoztunk. Felemelő érzés volt. Mikor a helyemre tartottam vissza, csak mosolyogtam, és egész este annyira jó kedvem volt, olyan felszabadult voltam. Semmi sem tudott volna elszomorítani.

Miután véget ért az előadás, visszatért a zenekar, és olyan hangulatos bulit csaptak, hogy mindenki tapsolt, még Nick is a lábacskájával. Ő egész végig ott maradt, és énekelte azokat a dalokat, amiket ismert, és élvezte a koncertet.

aninick3.jpg

Én is elég jól éreztem magam. A barátaim csak néztek rám, hogy ugyan mi történhetett velem a színpadnál, amitől ennyire jó kedvem lett. Én sem tudtam, de azt hiszem már szükségem volt egy kis lelki feltöltődésre. Ennél jobb kikapcsolódási lehetőséget pedig nem is találhattam volna.

Erdélyi Anikó

süti beállítások módosítása