Öröm-híreket kézbesít a titokzatos lélekpostás
Gégény István 2015. december 12.

Öröm-híreket kézbesít a titokzatos lélekpostás

Találkoztam egy szép üzenettel a Facebook infódzsungelében, amit tucatnyi nap alatt 5 ezernél többen osztottak meg. Felkutattam a Nap-Igék oldal tulajdonosát, a kártyák készítőjét, így kiderült, valódi postás kézbesíti virtuálisan is a lélekemelő gondolatokat.

– Honnan jött az ötlet a mindennapi "igék" megalkotására, s mióta készülnek ilyen digitális kártyák?
– A kártyák élőben is léteznek, kézről-kézre járnak. 4 éve születnek, azóta közel 60 ezer példányt osztottam ki, kézzel írva. Abban hiszek, hogy minden annyit ér, amennyi szeretet van benne. Ezért fontos a kézzel készítés. Mindegyik alapja egyetlen felszólítás: szeress! Ezt próbálom a magyar nyelv végtelen és csodálatos lehetőségeivel úgy megformálni, hogy szívbe találjon. Az ötlet hitem szerint Istentől való, akaratom és szorgalmam az, amivel ezt a magam részéről támogatni tudom.

– Kire utal a monogram, ki készíti a kártyákat?
– Az NG monogram abból ered, hogy évekkel ezelőtt Napi Gedó névvel indítottam el a gondolatok megosztását, mert a becenevem Gedó, Gedó György ökölvívó után (családi hagyománynak számít nálunk a boksz). Biztos ezért is próbálom oly nagy hévvel kiütni a rosszat a világból. Az NG-ből később Nap-iGék lett, mert kiderült, hogy nagy erővel képesek ezek az üzenetek felragyogtatni az örömet az emberek szívében. Ami a személyemet illeti, több cikk és fotósorozat is született velem kapcsolatban, amelyekből megismerhető, ki vagyok.

– Milyen tapasztalatok születtek ezekkel a kártyákkal kapcsolatban?
Hála Istennek, nagyon jók a visszajelzések, élőben persze mindig nagyobb a hatás. A virtuális oldalt egy betegség szülte: idén nyáron begyulladt lábam, nem tudtam dolgozni. Így írtam egy kis könyvet, Szeress! címmel, aminek sikere lett. Ezt továbbgondolva elkészítettem a Nap-Igék gyűjteményt azokból a cédulákból, amiket az emberek nagyon kedveltek az elmúlt években.

postas.jpg

– A "Nyakunkon a karácsony, pedig a szívünkben kéne lennie!" igét több mint 5 ezren osztották meg eddig. Mi lehet a nagyfokú érdeklődés, népszerűség oka?
– Aki rákap ezeknek az üzeneteknek az ízére, nagyon megszereti őket. Számos olyan gondolat akad, amit sokan kedvelnek – az emberek szeretik, ha valamit tiszta szívből kapnak, szerintem érezhetően egy másik világból. Az idézett cetli két éve íródott, akkori körzetemben sokan kaptak karácsony előtt belőle, ezért már nagyon készültem idén is az adventre, előre megírtam plusz 24 cédulát. Hiszem, hogy ezek hatására sok szív megdobban, és sikerülhet minél több embert ebben a sajátos stílusban karácsonyra hangolnom. A legfőbb vágyam, hogy a Karácsonyt, a Szeretetet minél több emberi szívbe beköltöztethessem.

– Hogyan tovább: minden újabb napra egy újabb ige?
– Nagyon sok ige vár még indulásra készen – egyre többen vannak. Szinte önálló lényként tekintek rájuk: ha valaki szán rájuk időt, meg fogja tapasztalni, hogy valóban élnek. Képesek arra, hogy tágítsák és tisztítsák a szívet. Sikerült bebizonyítani az erejüket, és hiszem, hogy még több emberhez és még messzebb jutnak majd el. Olyanok ezek az igék, mint a napfény: világosságot és melegséget visznek az emberek szívébe.

Beszélgetőtárs: Gégény István

süti beállítások módosítása